آذربایجان شرقی قطب اصلی بهره برداری از معادن می شود

استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در زمینه همکاری‌های زیست‌محیطی، کاهش آلاینده‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شرقی- اجرای طرح‌ها و پروژه های کاهش آلودگی و جلوگیری از تخریب محیط زیست، اجرای طرح‌های گردشگری طبیعی در زون‌های تفرج گسترده و متمرکز در مناطق تحت مدیریت، اجرای طرح‌های آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیست با هدف جلب مشارکت‌های مردمی، اجرای طرح‌های حفظ و احیای زیستگاه‌ها در راستای حمایت از گونه‌های در معرض خطر، جلب کمک­‌های مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست، گسترش انرژی های تجدیدپذیر و ارائه تسهیلات به شرکت­‌های دانش­‌بنیان، مخترعین و محققین محیط ‌زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین نشست بررسی پیوست‌های زیست‌محیطی توسعه استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست، معاونان استاندار و مسئولان محیط زیست استان برگزار شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در این جلسه با بیان اینکه هرگونه اقدام علمی و اجرایی در راستای ساماندهی وضعیت محیط زیست استان مورد حمایت مدیریت ارشد استان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: پروتکل‌های زیست محیطی و نظارت‌ها باید ضمانت‌کننده و تسهیل‌گر باشد و برای توسعه استان مانع بزرگی ایجاد نکند.

عابدین خرّم یادآور شد: قطب اصلی آذربایجان‌شرقی به سمت بهره‌برداری از معادن پیش می‌رود و بخش خصوصی در این زمینه انگیزه سرمایه‌گذاری پیدا کرده‌اند. براین اساس باید پیوست زیست محیطی معادن طراحی شده و مثلث “اجرایی، علمی و محیط زیست” هماهنگ با یکدیگر پیش بروند.

در پایان معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار با اشاره به موانع غیرکارشناسی در زمینه پروژ‌ه‌های مختلف، از مسئولان محیط زیست خواستند تا مسیر مراقبت از محیط زیست را روان‌تر کنند.

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …