هیچ عامل اداری نباید مانع سرمایه‌گذاری شود

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تسهیل فرایندهای سرمایه گذاری از طرف دولت، گفت: نقشه راه عملی برای بازگشت سرمایه ها به استان در اولویت قرار دارد و همه تلاش ما این است سرمایه گذار تا جایی که می تواند سرمایه گذاری انجام دهد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شقی- عابدین خرّم در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه امروز دولت سیزدهم هزینه فرصت‌های از دست رفته را می‌دهد و برای جبران این فرصت‌ها باید تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: پیشران‌های رشد و توسعه استان وابسته به سرمایه گذاری است و باید ضمن کشف ظرفیت های جدید، در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی مهم ترین اولویت مسئولان استان را تسهیل مسیر سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت، معدن، گردشگری و ارتباط با کشورهای همسایه اعلام کرد و گفت: کسی که در راه نجات اقتصاد و توسعه استان قدم بردارد مستحق تکریم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید امنیت سرمایه گذار را تضمین و فرایندها را تسهیل کنیم، افزود: در یک سال گذشته برخی از فرمانداران شهرهای استان، سرمایه گذارانی را از شهرهای مختلف کشور دعوت کردند و این حرکت باید ادامه یابد.

خرّم با بیان اینکه همه ما برای حذف بروکراسی و رفع موانع سرمایه گذاری تلاش می کنیم، خاطرنشان کرد: ما خواهان افزایش مشارکت بخش خصوصی هستیم و هیچ عامل اداری نباید مانع سرمایه گذاری در استان بشود.

وی میزان سرمایه گذاری در دست اجرای بخش خصوصی در صنعت را ۶۰ هزار میلیارد تومان و بخش توریسم و گردشگری را ۲۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: استان ما معادن غنی خوبی دارد اما در بخش معدن سرمایه گذاری خیلی کم انجام شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه قبل از سرمایه گذاری بخش خصوصی شهرداران باید اعتماد سرمایه گذار را با کاهش خطر ریسک پذیری جلب کنند، افزود: قانونگذار ۱۱۰ سال پیش شهرداری ها را نهادی مستقل و غیردولتی اعلام کرد تا با خلاقیت و نواوری به بودجه دولتی وابسته نباشند.

مهدی جمالی نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید سکاندار جذب سرمایه گذار بخش خصوصی باشند، اظهار کرد: وقتی بخش خصوصی پای کار باشد حس مسئولیت اجتماعی هم بیشتر می شود در نتیجه شهروندان نیز در حفظ و نگهداری و پیشرفت شهرشان مشارکت می کنند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه گذاری هم سازمان شهرداری ها و هم دهیاران باید به سرمایه گذار اطمینان خاطر بدهند که ما دغدغه شما را داریم.

جمالی نژاد با بیان اینکه شهرداری ها روی کمک هیچ دستگاهی حساب باز نکرده بلکه خودشان منابع را جذب و ایجاد کنند، افزود: شهرها بهترین مکان برای جذب سرمایه هستند چرا که برای شهرداری ها ۳۰۰ ماموریت تعریف شده است و اگر نگاه مان را با توجه به تعدد ماموریت ها تغییر دهیم شهرمایمان برای پایداری درآمد نیازمند سرمایه گذار هستند.

وی با بیان ذاینکه شهرداری ها در جذب سرمایه گذار به دنبال برد برد باشند، گفت: به گفته برندگان نوبل اقصاد، پول پاشی در حوزه شهری منجر به نابودی می شود.

جمالی نژاد الزامات توسعه سرمایه گذاری را نیازمند بهره گیری از تجربیات موفق دانست و افزود: تجربیات مهم و ارزشمند آن طرف مرزها نبوده بلکه داخل همین شهرا است.

معاون وزیر کشور، ایجاد امنیت برای سرمایه گذار، حذف ققوانین و موانع دست و پاگیر، تعامل نظامند شهرداری با یخش خصوصی، فراهم کردن زیرساختها و نظارت را از جمله الزامات اصلی سرمایه گذاری عنوان کرد.

وی پروژه های در دست اجرای شهرداری های سراسر کشور را بیش از یک هزار و ۱۰۰ طرح با حجم مالی ۶۰ هزار میلیارد تومان و زمینه ایجاد ۲ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی اعلام کرد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …