تحریم و اغتشاش دو لبه یک قیچی هستند

 

مردم آذربایجان شرقی در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در صفوفی به هم پیوسته خروشی انقلابی علیه فتنه گران داخلی و خارجی مستکبران جهان را به نمایش گذاشتند.

ایسنا- امسال هم طبق قرار هر سال دانش‌آموزان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی همگام با سایر هموطنان با حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان، گام‌های استوار ملتی مقاوم را در برابر استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

دانشگاهیان دانشگاه تبریز و جهادگران دانشگاهی آذربایجان شرقی با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی۱۳ آبان ۱۴۰۱ بار دیگر پشتیبانی از آرمان های انقلاب و میثاق دوباره با آرمان های امام و شهیدان را اعلام کردند.

همچنین دانش‌آموزان و سایر اقشار مردم تبریز از جای جای این خطه‌ تاریخی خود را با پای پیاده مقابل مصلی امام خمینی (ره) رسانده‌اند تا فریاد ظلم ستیزی و استکبارستیزی خود را به گوش جهانخواران برسانند.

نه تنها دانش‌آموزان بلکه پیر و جوان و زن و مرد از هر گروهی در این تجمع حماسی و استکبارستیزانه حضور یافته‌اند تا به نیابت از دانش‌آموزانی که در آبان ماه سال ۵۷ در مقابل ظلم و جور به پاخواستند، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را فریاد زنند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی عظیم ضد استکباری در ادامه راهپیمایی با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از سیاست‌های مداخله‌گرانه غرب مخصوصاً آمریکا در امور داخلی کشورهای منطقه به‌ویژه دست داشتن در اتفاقات اخیر کشور اعلام کردند.

همچنین راهپیمایان با حمل شعارنوشته‌ها و پلاکاردهایی حمایت خود را از جنبش‌های مردمی علیه نظام سلطه اعلام و خشم و انزجار خود را از جنایاتی که علیه مردم مظلوم منطقه انجام می‌شود، نشان دادند.

در پایان راهپیمایی ۱۳ آبان، قطعنامه سراسری قرائت شد و با فریادهای ا…اکبر شرکت‌کنندگان به تائید رسید.

به گزارش ایرنا به همین مناسبت، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هزینه بالغ بر ۵۳ میلیون دلاری آمریکا برای ایجاد جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران گویای بسیاری از واقعیات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه اسناد هزینه های فوق در بسیاری از رسانه ها موجود است، افزود: اختصاص چنین بوده سنگینی برای راه‌اندازی رسانه تصویری و شبکه های مجازی جنگ ترکیبی در ایران توسط آمریکا را افشا می کند و باید برای مقابله با این هجمه ها ، اقدامات موثر و به روز انجام شود.

وی منشاء ایجاد ناآرامی و اغتشاش در کشور را آمریکا دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که یک نظام سیاسی پویا و زنده امکان و ظرفیت گفت وگو را دارد و لازمه آن آرامش است که متاسفانه اغتشاشات اخیر امکان اصلاح و روزآمد سازی را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: تحریم و اغتشاش دو لبه یک قیچی هستند و تمام این رفتارها برای امتیازگیری در موضوع برجام جزو اهداف اصلی استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای نگه داشتن فشارهای همه جانبه خود در کنار اقدامات براندازانه خود به استمرار فشارهای تحریمی خود عمل می‌کند و آن را شدت می بخشد، ادامه داد: همه این اقدامات به این خاطر است تا انقلاب اسلامی را برای دست کشیدن از استراتژی منطقه‌ای خود وادار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: همچنان که رهبر انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان فرمودند: ” اتفاقات اخیر جنگ ترکیبی است نه اغتشاشات خیابانی” ، گفت: موضوع تربیت نسل‌ های آینده در تراز انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های نیروهای انقلابی است و در این زمینه رهبری سالها پیش در مراسم جشن تکلیف دختران شرکت و تاکید کردند دانش‌آموزان معنای جشن تکلیف را بدانید زیرا این یک ماموریت از سوی خداست و اگر انجام دهید همیشه خوشبخت خواهید بود.

وی یوم الله ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز تبعید امام به ترکیه را نقطه عطف برای انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: امام بعد از ۱۴ سال تبعید مبانی ولایت فقیه را برای اولین بار در تاریخ فقه شیعی به صورت فقه عملی پایه‌گذاری کردند و سپس در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ رژیم ستمشاهی دانش‌آموزان را با گلوله مورد هدف قرار داد و در نهایت در ۱۳ آبان ۵۸ نیز نماد شکست آمریکا رقم خورد و دانشجویان پیرو خط امام در اقدامی خودجوش و انقلابی لانه جاسوسی و مرکز فتنه‌آفرینی آمریکا را تسخیر و انقلاب دوم را خلق کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با آمریکاست و باید هر چه فریاد داریم در این روز بر سر آمریکا بکشیم.

وی با اشاره به اینکه همه جهانیان و مردم ایران با خیانت‌های آمریکا آشنا هستند و می دانند که چه حمایت‌هایی در اول انقلاب از گروه‌های تجزیه‌طلب انجام دادند، اظهار داشت: در جریان کودتای نوژه همدان، حمایت از تروریست ها و ۱۷ هزار شهید ترور، حمایت از صدام وحشی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری و انواع شدیدترین تحریم ها و نیز حمایت از آشوبگران و به شهادت رساندن سردار سلیمانی نمونه ای از این خیانت ها است.

امام جمعه تبریز به روز ۱۴ آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی اشاره و اضافه کرد: امروز مهندسی فرهنگی در کشور یک ضرورت انکارناپذیر است و این امر مثال همان باغبانی است که به هنگام نهال کاشته و در زمانش آبیاری و هرز و سم‌پاشی و میوه‌ چینی می‌کند؛ بر همین اساس باید فضای فرهنگی کشور را باغبانی کرد و دست اندرکاران به فکر باغبانی و برنامه‌های اثرگذار باشند و تنها گزارش و آمار ندهند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …