آذربایجان‌شرقی؛ قطب اقتصاد دانش‌بنیان کشور

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان موظف و مکلف به ارایه برنامه های دانش بنیان در حیطه وظایف خود هستند.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شرقی- عابدین خرّم در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان با تاکید بر اینکه رسیدن به اهداف توسعه ای جز با توجه به موضوع دانش بنیان و حرکت شتابنده در این مسیر میسر نیست، افزود: برنامه های تعریف شده برای هر یک از دستگاه های اجرایی به خصوص سازمان هایی همچون جهاد کشاورزی، صمت و دانشگاه ها و مراکز علمی بسیار لازم و ضروری است.

وی پرهیز شعارزدگی توسط دستگاه های اجرایی در راستای اجرای برنامه های دانش بنیان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه هر مجموعه اداری باید برنامه های عملیاتی جهت جبران عقب ماندگی های گذشته ارایه کند، اظهار داشت: تشکیل کریدور فناوری باید توسط دستگاه های اجرایی استان با جدیت تمام دنبال و پیگیری شود و البته در این مسیر باید از انجمن های علمی دانش بنیان نیز برای رفع مشکلات عدیده حوزه هایی همچون بیمه و مالیات بهره برد.

خرّم، عملیاتی سازی هاب صادراتی اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی را یکی از دستاوردهای بسیار مهم و تاثیرگذار مدیریت استان خواند و افزود: در این راستا ما حمایت های همه جانبه ای انجام می دهیم و با توجه به اینکه زنجیره این موضوع در استان ایجاد شده است، باید با هم افزایی در این زمینه تلاش کرد چون بدون اهتمام به فرهنگ هم افزایی دست یابی به اهداف مورد نظر و تعیین شده ممکن نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نتایج، محصولات و ارزش افزوده کارکردهای شرکت های دانش بنیان باید در حوزه اشتغال و تبدیل به ثروت این فعالیت ها نمایان شود، یادآور شد: هم اکنون انسجام خوبی در آذربایجان شرقی بین دستگاه های اجرایی وجود دارد که باید تلاش ها برای به ثمر نشستن فعالیت دانش بنیان ها در حوزه های اقتصادی تا پایان سال محقق شده و عینی شود.

خرّم، شکست امید و اعتماد را از اهداف اصلی دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: مدیران اجرایی موظف هستند مانع از سرخوردگی جوانان و نخبگان کشور و استان در حوزه فناوری و دانش بنیان شوند.

وی تجاری سازی فعالیت های دانش بنیان را مهم دانست و ادامه داد: امید بخشی به جوانان در حوزه دانش بنیان ها می تواند با تجاری سازی فعالیت ها، منجر به ایجاد ثروت شود که این امر برای امیدافرینی و ایجاد انگیزه برای نخبگان کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است.

در پایان این نشست از عوامل اجرایی و حامیان دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲) تجلیل شد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …