آینده جراحی اقتصادی روشن است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز عید قربان در محل مصلی امام خمینی (ره) تبریز گفت: قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است و این روز تاریخی از بزرگترین روزها نزد خداست.

مهر- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به سنت ذبح قربانی افزود: فلسفه ذبح قربانی، ذبح هوا و هوس و نفس حیوانی انسان است.

امام جمعه تبریز در ادامه با گرامیداشت عید غدیر خم و تبیین عظمت این روز، گفت: برنامه‌های غدیر به صورت مردمی و در مساجد و محلات برگزار شود.

وی با اشاره به گرانی‌های موجود گفت: همه از گرانی گلایه دارند اما این گرانی‌ها عوامل داخلی و خارجی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به تشریح عوامل خارجیِ تأثیرگذار بر اقتصاد کشور و گرانی پرداخته و بیان داشت: تحریم ظالمانه استکبار جهانی، آثار و تبعات بر جای مانده از کرونا، کمبود کالاهای اساسی متأثر از خشکسالی، برنامه‌ریزی و توطئه دشمن برای اخلال در بازار ارز، کالا و طلا از جمله عوامل بر اقتصاد است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به عوامل داخلی گرانی‌ها نیز اشاره کرده و گفت: ساختار اقتصاد ایران معیوب است و باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: کم کاری و سیاست‌های غلط اقتصادی در گذشته و گرانی‌های مرسوم اول سال از دیگر عوامل داخلی مؤثر بر اقتصاد است.

خطیب نماز عید قربان تبریز اظهار داشت: جراحی اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه نیز در ایجاد گرانی تأثیر دارد گرچه آینده این طرح مثبت است.

وی اضافه کرد: فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، ضعف دولت در سیاست گذاری و برنامه ریزی و ضعف در اجرا و ضعف در نظارت از دیگر عوامل داخلی در گرانی‌ها است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از ضعف در نظارت گفت: دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود در برابر گرانی عمل کنند.

وی گفت: افزایش بی رویه قیمت کالا بر سایر خدمات ارزنده سایه انداخته است باعث شده شیرینی خدمات دولت آیت الله رئیسی به چشم نیاید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به خدمات هشت ماهه دولت اشاره کرده و گفت: توفیق دولت در کنترل کرونا، کاهش نقدینگی و صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور در سطح بالا، بیمه شدن ۵۰۰۰ نفر از محرومین، حضور رئیس‌جمهور و مسئولین بین مردم کارهای بزرگی است که دولت آیت الله رئیسی انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان گفت: برخی جریانات سیاسی داخلی نیز به ناکارآمد نمایی کمک می‌کنند.

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …