جشنواره ملی فیلم اقوام مشعل اتحاد ملت ما است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر معرفی پتانسیل اقوام کشور با زبان هنر گفت: جامعه امروز ما نیازمند تولیدات سینمایی به زبان های مختلف اقوام بوده و جشنواره فیلم اقوام ایرانی مشعل اتحاد ملت ما است.

روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار رئیس جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با بیان اینکه تنوع فرهنگی اقوام ایرانی دارای ظرفیت های بالقوه است گفت: جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با زبان هنر و سینما تنوع فرهنگی و ظرفیت ها را به نمایش خواهد گذاشت و مشعل اتحاد ملت را روشن تر خواهد کرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی و متولیان فرهنگ و هنر استان باید در خدمت جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی باشند افزود: در مقطع حساس کنونی که دشمن با تمام توان و با هجمه های فرهنگی وحدت و یکپارچگی ملت ما را نشانه گرفته برگزاری این جشنواره ملی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: اگر ما برای حوزه های فرهنگی و بیان ارزش های ملی و دینی با زبان هنر برنامه ریزی نداشته باشیم، دیگران برنامه ریزی خواهند کرد که رخنه آن ها به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی آسیب های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تلاش های خستگی ناپذیر مدیران و عوامل اجرایی جشنواره را قابل تقدیر دانست و خطاب به آنها گفت: با حساسیتی که برای پیشبرد اهداف جشنواره در نظر گرفته اید می توانید مفاهیم غنی از فرهنگ و آداب و رسوم ملت ایران را به تصویر کشیده و در قاب سینما ماندگار سازید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه سینمای بعد از انقلاب مانند دژ مستحکم در برابر نفوذ اندیشه های بیگانه عمل کرده است گفت: از نگاه رهبر انقلاب فیلم و سینما خیلی عنصر جذابی است، رسانه‌ ای فوق‌العاده‌ای است، یعنی الان هیچ‌چیزی مثل سینما اثرگذاری ندارد.

امام جمعه تبریز کارآمدترین روایتگرِ واقعیت و حقیقت را سینما عنوان و تاکید کرد: هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است که هیچ روایتگری تاکنون در بین شیوه‌های هنرىِ روایت یک واقعیت و یک حقیقت کارآمد، پیشرفته و متعالی نبوده است.

در ابتدای این دیدار مهدی حیدری، رئیس جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی از روند اجرایی جشنواره، مراسم رونمایی از پوستر جشنواره، اهداف جشنواره و نگاه مثبت وزارت ارشاد به جشنواره گزارش داد.

حیدری با تقدیر از نگاه جامع علمی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به مباحث فرهنگی خصوصا نگاه حمایتی به جشنواره فیلم اقوام از همکاری همه جانبه تراب محمدی و مجموعه استانداری آذربایجان شرقی تقدیر و از عدم همکاری برخی دستگاه‌های استان گلایه کرد.

کریم فرشاد، دبیر اجرایی جشنواره نیز از هزینه کرد بیش از یک میلیارد تومانی موسسه فصل هنر برای ایجاد زیرساخت های جشنواره ملی فیلم اقوام و از اقدامات اجرایی انجام شده، تعداد فیلم های رسیده به دبیر خانه جشنواره، پتانسیل ها و نیازمندی ها جشنواره گزارش داد.

فرید حیدری، قائم مقام رئیس جشنواره ملی فیلم اقوام نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه استراتژیک در سینمای ایران این رویداد مهم فرهنگی هنری را نقطه عطفی در اتحاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اقوام ایرانی دانست.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …