گرامیداشت مقام والای معلم وظیفه ملی است

 

انتخاب معلمان نمونه با توجه به نظر دانش آموزان، اولیا و همکاران بر اساس تجربه مهارت، لیاقت افراد و به دور از سیاسی کاری صورت پذیرفته است.

تبریز- خبرنگار مهد آزادی – حجت الاسلام علی پوررادی سرپرست آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در آستانه هفته معلم با تاکید بر مطلب فوق گفت: همه ما به قشر آموزگار مدیون هستیم و همواره جوامعی رو به کمال و پیشرفت می باشند که در آنجا قدر و منزلت معلم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: بزرگداشت مقام والای معلم وظیفه ملی برای تمام مردم و مسئولان کشور به شمار می رود.

سرپرست آموزش و پرورش استان اظهار داشت: آذربایجان شرقی با کمبود شدید آموزگار مواجه است که برای جبران این مسئله، علاوه بر سهمیه تخصیصی استان در آزمون استخدامی در برخی مدارس، معلمان بازنشسته نیز به تدریس مشغول می باشند.

وی در ادامه به برگزاری برنامه های نشاط آور فرهنگی از جمله جشن تکلیف ۵۰۰۰ نفری برای اولین بار در کشور و جشن روزه اولی ها با حضور ۱۰ هزار دانش آموز در تبریز اشاره کرد و گفت: برنامه های آموزش و پرورش در راستای ترویج سبک زندگی معنوی و اسلامی است و در ماه مبارک رمضان ۵۰۰۰ محفل انس با قران با حضور دانش آموزان در شهرستان های آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت الاسلام پوررادی در خصوص شهریه های نجومی برخی مدارس غیردولتی نیز اظهار داشت: تا تعیین شهریه مربوط به سال تحصیلی آینده، مدارس غیردولتی موظفند شهریه پارسال را به صورت علی الحساب دریافت نمایند و در همین راستا به ۱۲ مدرسه ای که شهریه های غیرقانونی دریافت کرده بودند تذکر داده شده که در صورت تکرار تخلف، منجر به تعطیلی واحد آموزشی می گردد.

سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مورد رتبه بندی معلمان گفت: بیش از ۳۵ هزار آموزگار در فروردین ماه سال جاری بر اساس رتبه بندی حقوق خود را دریافت کردند و رتبه بندی هزار و ۲۹۰ نفر باقیمانده نیز در دست بررسی است.

در این جلسه غلامرضا علیزاده معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، نواختن زنگ سپاس معلم با حضور معاون وزیر و مسئولان عالیرتبه استان در دبیرستان فرزانگان تبریز، دیدار معلمان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با معلمان پیشکسوت را از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم عنوان نمود.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …