اربعین؛ وعده گاه عاشقان حسینی

این روزها هرچه زمان می‌گذرد و به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، به خیل عاشقانی که همراه با کاروان اربعین و نه با پای جان که با پای دل طریقت عشق می‌کنند، افزوده می‌شود .

شور اربعین، چنان شعوری را در دل‌های مردم ایجاد کرده است که زن و مرد، پیر و جوان، دانشجو و طلبه، کسبه بازاری و کارمند و همه اقشار مختلف را می‌توانید در کاروان عاشقان اباعبدا… الحسین (ع) ببینید که برای زیارت این امام همام در روز اربعین، کوله‌بار سفر برمی‌دارند تا به میعادگاهی برسند که برای آن کیلومترها مسیر را با خلوص دل پیموده‌اند.

خیل عظیم عاشقان که خود را برای سفری آماده می‌کنند که ره‌توشه آن عشق به ولایت و دلدادگی در مسیر شهداست، آنان نه با پای جان که با پای دل قدم در این مسیر می‌گذارند تا با پیوند دل‌هایشان به حرم سالار شهیدان، بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کنند و فریاد آزادگی و آزادی‌خواهی حسین (ع) را بر تارک سرزمین‌های مستکبران و ظالمان عالم سر دهند.

مستکبرانی که این محبت و ارادت مردم به امام بزرگوارشان که در تاریخ ۱۴۰۰ ساله همواره تکرار شده و می‌شود را برنمی‌تابند و نمی‌توانند عنان در کف بدارند و با تبلیغات سوء در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن این حضور و اجتماع عظیم هستند، آن‌چنان‌که در بازتاب خبرهایشان هم این موضوع مشهود است.

اما پیاده‌روی اربعین، تنها یک اجتماع چند ده‌میلیونی نیست، بلکه نمایش بیداری و اقتدار اسلامی و ظرفیتی برای نشان دادن وحدت جهان اسلام است، همایش عظیمی که در دنیای مدرنیته امروز، مفاهیم و گفتمان‌هایی را در گنجینه خود دارد که سبب تمایز در خاستگاه‌های فکری غربی و اسلامی‌ شده است.

پرچم مظلومیت با اربعین همواره برافراشته است تا مظلومان عالم بدانند برای آزادگی باید مبارزه حق علیه باطل را همواره سرلوحه عمل خود قرار دهند.

اربعین یک روز نیست، بلکه یک جریان مبارزه حق علیه باطل است، مکتب عاشورا کشتی نجات و امام حسین (ع) ناخدای این کشتی است، بنابراین اگر ناخدای کشتی را بشناسیم، دیگر احتیاجی به کدخدا نداریم و ترس از قدرت‌های بزرگ نیز وجود نخواهد داشت.

فلسفه این پیاده‌روی تجدید پیمان با شهدا و پیمودن راه آنان است.

پرچم امامت و ولایتمداری با اربعین برافراشته می‌شود.

راهپیمایی میلیونی زائران اربعین برای زیارت حرم امام حسین (ع) برای دنیا خیره‌کننده است، چرا که ملت غیور ایران به منبع امامت و ولایت وصل است و الگویی دارد به نام اباعبدا… الحسین (ع)، بنابراین تبلیغات سوء مستکبران عالم راه به‌جایی نمی‌برد.

بنا به فرموده امام صادق (ع)، کسی که با پای پیاده به زیارت قبر امام حسین (ع) می‌رود، برای هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش ثبت و یک گناه از گناهان او حذف می‌شود.

حمیده بالایی

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …