واحدهای تولیدی نباید به خاطر مسائل بانکی تعطیل شود

 

استاندار آذربایجان شرقی نارضایتی سرمایه‌گذاران به خاطر مسائل جزئی در سیستم اداری را غیرقابل‌قبول دانست و گفت: روان‌سازی امور مربوط به سرمایه‌گذاری و تولید یک اصل است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با هرگونه کوتاهی و کم‌کاری زیرمجموعه خود در این زمینه برخورد کنند.

فارس- عابدین خرّم در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تاکید بر اینکه نباید شاهد نارضایتی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باشیم، افزود: گاهی مسائل جزئی باعث ایجاد مشکل و مانع بر سر راه سرمایه‌گذاران می‌شود و سرمایه‌گذاری که میلیاردها هزینه کرده به خاطر کوتاهی یک کارمند که اراده و حوصله حل مشکل را ندارد، گرفتار چرخه معیوب بوروکراسی اداری می‌شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور با صراحت تاکید کرده است که هیچ واحد تولیدی نباید به خاطر مسائل بانکی تعطیل شود و بانک‌ها برای وصول مطالبات خود باید راهکارهای دیگری پیدا کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هدف کارگروه تسهیل، حل مشکلات و رفع موانع سرمایه‌گذاران است، افزود: اگر بنا باشد تصمیمات این کارگروه دوباره در مسیر بوروکراسی اداری پیگیری شود فایده‌ای نخواهد داشت.

وی خطاب به دبیرخانه کارگروه و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: سعی کنید پرونده‌های مهم و تاثیرگذار را در جلسات کارگروه مطرح کنید تا تصمیمات عملی و اجرایی قابل اطمینان درخصوص آنها اتخاذ شده و شاهد تحول در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری استان باشیم.

خرّم افزود: موانع و مشکلاتی که با هماهنگی بین دستگاه‌ها قابل حل است نیازی به طرح آنها در کارگروه تسهیل نیست و دستگاه‌ها باید طبق وظیفه قانونی خود درخصوص این مشکلات اقدام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اثرگذاری تصمیمات و مصوبات کارگروه تسهیل تاکید کرد و گفت: کارگروه تسهیل استان به‌رغم زحمات زیاد و رفع بسیاری از موانع، جزو کارگروه‌های پرکار اما کم‌اثر است که باید تلاش کنیم در سال جاری این اثرگذاری را بیشتر کنیم.

در این جلسه پرونده ۹ طرح سرمایه‌گذاری و تولیدی که با مشکلات بانکی، مالیاتی و زیست‌محیطی روبه‌رو شده‌اند مطرح و تصمیمات لازم برای رفع موانع پیش روی آنها اتخاذ شد.

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …