خروش مردم آذربایجان در دفاع از قدس شریف

مردم تبریز و آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور برای دفاع از «قدس شریف» به خیابان ها آمده و در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین، شعار آزادیخواهی سر دادند.

ایسنا- مردم غیور و روزه‌دار تبریز و سایر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی در راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور همیشگی خود در صحنه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرده و پرچم عدالت‌ خواهی و استکبارستیزی را به اهتزاز درآوردند.

فریاد «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «القدس لنا»، «فلسطین فلسطین، حمایتت می‌کنیم» و شعارهایی از این قبیل از خیل جمعیت غیرتمند تبریز به گوش می رسید. از کودک خردسال گرفته تا جوان و کهنسال همگی گام به گام و با یک زبان خواستار نابودی رژیم صهیونیستی و دفاع از آزادی مردم مظلوم فلسطین شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس تبریز گفت: حضور دشمن شکن مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دهنده این است که مردم همچنان پای آرمان های انقلاب و فلسطین ایستاده اند و تا آخر نیز مقابل رژیم غاصب صهیونیستی خواهند ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم اظهار کرد: مردم در راهپیمایی دشمن شکن نشان دادند که اگر در داخل کشور مشکلاتی هم وجود دارد که دارد، مشکلات اقتصادی است، اما به اصل انقلاب وفادارند طوری که به ندای امام عظیم الشأن که در آن دوران فرمودند و به درخواست مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین لبیک گفتند و پاسخ مثبت دادند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در تمام کشورهای اسلامی مردم مسلمان برای حمایت از فلسطین مظلوم به پا خواسته اند، گفت: به طور قطع مقام معظم رهبری که برای اضمحلال ۲۵ ساله رژیم غاصب قدس مژده داده اند زودتر محقق می شود چون خود رژیم صهیونیستی در داخل خودشان اختلاف شدید دارند.

وی ادامه داد: البته اعتراضات مردمی داخل رژیم صهیونیستی نیز به اوج رسیده است که امیدواریم این ۲۵ سال پیش بینی رهبری زودتر تحقق پیدا کند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در جمع راهپیمایان روز قدس در تبریز گفت: مسئله فلسطین، منحصر به اشغال یک سرزمین نیست بلکه قضیه آزادی فلسطین، نمادی از درگیری جبهه کفر و استکبار با اسلام و مسلمین است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی اظهار کرد: راهپیمایی باشکوه، عظیم و کم نظیری که شاهد بودیم، یک بار دیگر بصیرت، غیرت، عزت و ولایت مداری مردم تبریز را پیش چشم فرشتگان الهی و مردم جهان به نمایش گذاشت.

وی افزود: مردم تبریز در طول تاریخ، طلایه دار مبارزه با استعمار، استبداد و ظلم و ستم بوده‌اند. آذربایجان یکی از مهمترین پایگاه‌های انقلاب بوده و در حراست از انقلاب از همان روزهای اول پیروزی در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و حدود آن و تا همین امروز نقش موثر و تعیین کننده داشته و تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید، ۲۳ هزار جانباز و حدود ۲۰۰۰ آزاده گواه این ادعاست.

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: اکنون هم جوانان غیور این خطه در لباس مقدس نیروهای مسلح در مرزهای شرقی، غربی، شمالی و جنوبی و در حراست از فضای این کشور و هزاران کیلومتر آن سوتر در اقیانوس‌ها بر عرصه ناوگروه‌های دریایی برای تداوم اهتزاز مقتدرانه پرچم کشورمان در حال مجاهدت هستند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمنان اسلام با سیاست‌ها و تبلیغات گسترده خود سعی می‌کنند موضوع فلسطین را از ذهن و افکار عمومی جهان، دور کنند و رژیم کودک کش صهیونیستی را در حاشیه امن قرار دهند تا به جنایات خود ادامه دهد به همین دلیل تا اضمحلال کامل رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین هر سال روز قدس باید باشکوه تر و گسترده تر برگزار شود.

وی ادامه داد: بیش از هفت دهه از توطئه شوم قدرت‌های استعماری به ویژه انگلیس علیه مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین در جعل رژیم صهیونیستی در منطقه می‌گذرد و در این دوران طولانی، کشورهای مدعی حقوق بشر همواره از جنایات صهیونیست‌ها، حمایت و پشتیبانی کردند و فلسطین تنها سرزمین در دنیاست که حقوق بشر در آن مستمرا نقض می‌شود و کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی که تحت تاثیر قدرت‌های استکباری هستند، در برابر این جنایات ضدبشری سکوت اختیار کردند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فریاد خشم مرگ بر اسرائیل و حمایت و پشتیبانی از فلسطین به دلایل متعدد، وظیفه همه مسلمانان، آزادیخواهان، حق طلبان و انسان دوستان است.

امیر سرلشکر موسوی تاکید کرد: به حکم انسانیت و ضرورت حفظ کرامت انسان‌ها، اعلام انزجار و مخالفت با ادامه حیات ننگین این رژیم نامشروع بر هر انسان آزاده‌ای در جهان امروز واجب است.

وی افزود: مگر می‌شود مسلمان باشیم و در مقابل این ظلم و ستم و ادامه حیات این رژیم منفور ساکت بمانیم. بر همه واجب است که به حکم قرآن و پیامبر اعظم (ص) به مقابله با این رژیم غاصب به پا خیزد و شر آن را از منطقه دفع کند.

موسوی با بیان این‌که دلیل دیگر حمایت از فلسطین مسائل راهبردی است، اظهار کرد: دفاع از فلسطین، در راستای امنیت منطقه و کشورهای منطقه است و بدون شک، اضمحلال رژیم موقتی صهیونیستی، منطقه غرب آسیا و جهان را امن تر خواهد کرد.

از سوی دیگر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در  گفت: فشار امت مسلمان و اختلافات داخلی یهودی‌ها، به زودی باعث از هم پاشیدن رژیم صهیونیستی می‌شود.

تراب محمدی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره)، روز قدس را نامگذاری کردند تا مسلمانان به عنوان امت واحده حرکت کرده و روزی برسد که فلسطین آزاد شود و اسرائیل از بین رود.

وی ادامه داد: دلیل نامگذاری روز قدس از سوی امام(ره) این است که نگذاریم نام فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و عاملان آن فراموش شود.

محمدی افزود: در زمان اشغال فلسطین و آوارگی مردم این سرزمین که باعث مورد ظلم قرار گرفتن این مردم شد، رژیم صهیونیستی می‌خواست طرح «اسرائیل بزرگ» را پیاده سازد.

وی ادامه داد: امام (ره) این طرح بزرگ شوم را به موقع شناسایی کرده و حتی در دوران پیش از پیروزی انقلاب هم معترض رژیم صهیونیستی بودند و آزادیخواهان را به مبارزه دعوت کردند.

محمدی افزود: بیش از ۱۰۰ قوم یهودی در سرزمین اشغالی وجود دارد که قطعا بین این قوم‌ها اختلافاتی است که باعث از بین رفتنشان می‌شود و فشار امت مسلمان نیز باعث از هم پاشیدن رژیم از داخل و خارج خواهد شد.

همچنین مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: حضور مردم در روز قدس، امید و قوت قلبی برای مسلمان مظلوم فلسطین بوده و هرچقدر این حضور پرقدرت باشد به همان مقدار در نابودی صهیونیست و استکبار جهانی اثر خواهد گذاشت.

حجت الاسلام علی فقیه اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان راهبری ملت‌های اسلامی در جهت حمایت از مسلمانان عالم حرکت کرده است.

وی افزود: این حرکت ارج نهادن به امام (ره) و اندیشه بزرگ ایشان بوده که ابتدا باید این اندیشه را حفظ کرده و سپس نگذاریم ابتکار و خلاقیت امام(ره) از یاد برود.

حجت الاسلام فقیه ادامه داد: این حضور هرچقدر پررنگ باشد در جهت انزوای صهیونیست اثر بیشتری خواهد داشت.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، نشان می‌دهد که حضور مردم و حمایت از نظام و رهبری و آرمان‌های امام(ره) یک سرمایه است و باید حفظ شود.

وی افزود: امیدواریم حضور پررونق مردم برای مسلمانان فلسطین قوت قلبی ایجاد کند و برای دشمن یاس و ناامیدی داشته باشد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …