دولت باید در خدمت نخبگان باشد

رئیس جمهور با تاکید بر استقلال بنیاد ملی نخبگان و اینکه دولت باید با همه امکانات در خدمت نخبگان و دانشگاه باشد گفت: در استفاده از دانش جهانی محدودیتی نداریم اما نسبت به نسخه‌پیچی دیگران محتاط عمل می‌کنیم.

ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان باید به طور مستقیم زیر نظر دولت باشد تا به همه دستگاه ها خدمات ارایه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه دولت نسبت به استفاده از دانش و تجربه دیگران در تمام عالم و همه مراکز علمی عالم آمادگی دارد، خاطر نشان کرد:  ما نسبت به استفاده از علم و دانش مرزی نداریم.

رئیس جمهور توجه به بخش فناوری ها در حوزه فعالیت های علمی را ضروری دانست و ادامه داد: در حوزه علمی یا فن‌آوری باید اقدامی شود تا بتوان با همه دستگاه‌ها کار کنند ضمن احترام به همه دستگاه‌ها و جایگاهشان، معتقد هستیم که این کار باید ویژه دنبال شود تا اثر بخش باشد.

وی گفت: نخبه می خواهد مستقل بیندیشد و خلاقیت داشته باشد و نیاز مردم خود را رفع کند و وابسته به ثروت و قدرت نیست. نخبه باید از تمامی جهات مورد حمایت قرار گیرد و این وظیفه مسئولان است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه دانشگاه پیشرو باید نماد خلاقیت، نوآوری و علم افزایی باشد، اظهار داشت: این دانشگاه در کنار نظام، مسائل کشور خود را تعریف می‌کند و خود را موظف می‌داند با بهترین استادان مسائل کشور را بشناسد و در جهت رفع نیازهای کشور پیشتاز باشد و حل مساله کند.

رئیس جمهور، حضور در جمع نخبگان را فرصتی برای استفاده از نظرها دیدگاه‌های این قشر دانست و تاکید کرد: امروز اراده جدی در دولت وجود دارد که دیدگاه نخبگان مورد توجه قرار گیرد و در عمل ما شاهد یک تحول باشیم. این نگاه تحولی و تحوگرایانه که در نبخگان بیشتر از  دیگران وجود دارد زمینه خوبی است  تا ایده دولت به انجام تحول در حوزه‌های علمی وبویژه درحوزه‌های عملکردی عملیاتی و اجرایی شود.

وی به ابتکار تاسیس بنیاد ملی نخبگان از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: به دنبال نظر ایشان این بنیاد شکل گرفت و گام‌هایی برای شناسایی و حمایت از نخبگان برداشته شد اما آنچه انجام گرفت و آنچه باید انجام می گرفت تفاوت دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: باید گام های نو و بلندی را در جهت شناسایی نخبگان برداشت.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …