آذربایجان شرقی در انتظار تحول اقتصادی

 

با موافقت هیئت دولت “مالک رحمتی” به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی منصوب شد.

بنابه گزارش خبرگزاری فارس، مالک رحمتی متولد ۱۳۶۱ در مراغه بوده و جوان ترین استاندار کشور است.

«مالک رحمتی» فارغ التحصیل مقطع دکتری و دارای سوابق اقتصادی و اجرایی در آستان قدس رضوی، وزارت کشور و بنیاد شهید است که پیش از این قائم مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و ریاست بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی و عضویت هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور از دیگر سوابق و مسئولیت های وی است.
استاندار جدید آذربایجان شرقی همچنین عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دوره هشتم و نهم، عضو کمیته مدیران مدیریت مالی ایران، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سبحان، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری صنایع و معادن، رئیس هیئت مدیره شرکت سیم و کابل تبریز، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت معدنی امکو، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ ایران، عضو هیئت علمی و مدیر گروه حقوق دانشگاه آل طا‌ها، سرپرست اسبق اداره تشکل‌های صنفی و تخصصی وزارت کشور، عضو انجمن علمی اسلام و توسعه اقتصادی، عضو کارگروه تخصصی تدوین سیاست‌های داخلی برنامه پنجم توسعه کشور بوده است.

استاندار جدید آذربایجان‌شرقی گفت: برای تمام اولویت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و در مجموع توسعه متوازن استان برنامه دارم.

مالک رحمتی اظهار کرد: در مقطع کنونی موضوعات مختلفی مثل انتخابات مجلس، مدیریت بحران آبی و خشکی دریاچه ارومیه، توجه به آمایش سرزمین و توسعه متوازن استان اولویت‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: برای به سرانجام رساندن پروژه‌هایی مثل انتقال آب ارس به تبریز و تشکیل شرکت مس آذربایجان و سایر مسائل مبتلابه مهم آذربایجان شرقی برنامه‌های خود را در یک بسته کامل راهبردی ارائه خواهم کرد.

رحمتی ابراز داشت: پس از ورود به استان و برگزاری مراسم معارفه به سرعت وضعیت پروژه‌ها را بررسی و تصمیمات مدیریتی لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

این استاندار جوان در پاسخ به سوالی که وی را جوان ترین استاندار حاضر کشور خواند تصریح کرد: در این مورد مطمئن نیستم؛ چرا که از سن و سال همه استانداران اطلاعات دقیقی ندارم.

با توجه به سوابق قابل توجه استاندار جدید آذربایجان شرقی در سمت های مهم به ویژه در بخش های کلان اقتصادی در سطح کشور، اهالی استان بخصوص صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی پیش بینی می کنند که شاهد تحول چشمگیری در این عرصه باید بود.

 

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …