بانک ها از بخش تولید حمایت کنند

معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت سیستم بانکی از صنایع و تولید برای حرکت در مسیر رشد اقتصادی و اشتغال زایی ضروری است.

ایرنا- سید محمد موسوی در مراسم تجلیل از صنعت‌گران برتر آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت حمایت سیستم بانکی از تولید، اظهار کرد: تزریق سرمایه هدفمند به تولید منجر به توسعه همه جانبه اقتصادی خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی نیازمند یک هم افزایی و عزم ملی است، افزود: عاملی که توسعه یافتگی را در برخی از کشورها رقم زده، عزم ملی و تلاش شبانه روزی دست اندرکاران بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عزم دولت در ریل گذاری برای توسعه اقتصادی، گفت: دولت در این جنگ اقتصادی در کنار تولید کنندگان و سرمایه گذاران خواهد بود.

وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی مناطق مختلف کشور، اضافه کرد: آذربایجان‌غربی ویژگی‌های خاص اقتصادی همچون معادن و مرز دارد که می‌تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصادی ایفا کند.

موسوی ادامه داد: مدیران دولت سیزدهم در مناطق مختلف باید تمامی تلاش خود را برای حمایت از تولیدکنندگان به کار گیرند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه دولت به بهره برداری از معادن آذربایجان‌غربی توجه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: متاسفانه در گذشته بهره برداری از معادن مورد بی توجهی قرار گرفته است که انتظار می‌رود در دولت سیزدهم این نقیصه جبران شود.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد استخراج شده از معادن آذربایجان‌غربی، اظهار کرد:  ایجاد زیرساخت لازم برای فرآوری مواد استخراج شده یک ضرورت است که باید مورد توجه مدیران استانی قرار گیرد.

وی همچنین به تربیت نیروی انسانی متخصص در بهره وری از معادن آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: بدون تربیت نیروی انسانی و پژوهش محور کردن اقدامات، توفیق چندانی در توسعه اقتصادی مد نظر نخواهیم داشت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تفاهم نامه‌های به امضا رسیده در گذشته برای بهره وری از معادن استان، اضافه کرد: اینکه این تفاهم نامه‌های همکاری در حد یک عکس یادگاری باقی بماند، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

ذاکر با اشاره به  تولید بیش از ۹ میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان‌غربی، گفت: راه اندازی صنایع بسته بندی جهت صادرات محصولات تولید شده، نقش بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد که متاسفانه تاکنون مورد غفلت واقع شده است.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …