هوشمندسازی نظام اداری  از اولویت های دولت است

استاندار آذربایجان شرقی در آئین بهره برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران در استان گفت: توسعه فیبر نوری و هوشمندسازی نظام اداری از اولویت های دولت سیزدهم بوده و مورد تاکید شخص رئیس جمهور می باشد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شرقی- عابدین خرّم گفت: هر کشوری در حوزه اقتصاد دیجیتال بتواند پیشرفت کند، اقتصاد آن کشور متحول خواهد شد؛ فناوری یکی از نیازهای اساسی و اصلی جوامع بشری است و ما نیز در کشورمان اگر بخواهیم از کاروان جهانی عقب نمانیم، باید این مسئله را در اولویت کاری خود قرار دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم اهمیت گسترش فیبر نوری اظهار کرد: اگر بخواهیم از امنیت مطمئن برخوردار باشیم و سرعت، خدمات مناسب و اطمینان خاطری به شهروندان و جامعه ارائه نمائیم، موضوع فیبر نوری باید در اولویت قرار گیرد.
مقام عالی دولت در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرکت های فناور باید مورد حمایت قرار گیرند، بیان کرد: رویکرد و هدف گذاری دستگاه های اجرایی باید رفع موانع، تسهیل مسیر، امکانات و حمایت از شرکت های فناوری باشد که امروز سهم مهمی در اقتصاد دیجیتال و تولید ناخالص داخلی دارند.
خرّم افزود: فیبر نوری دارای دو جنبه سخت افزاری و نرم افزاری است؛ شرکت های دانش بنیان مقدم بر شرکت های دیگر در این حوزه مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا بتوانند در توسعه شبکه امن و پایدار از واحدهای مهم کشور محسوب شوند.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه دولت الکترونیک از اولویت های دولت سیزدهم است، گفت: توسعه فیبر نوری و هوشمندسازی نظام اداری در تحقق دولت الکترونیک نقش اساسی دارد و از اولویت های دولت سیزدهم بوده و مورد تاکید شخص رئیس جمهور می باشد؛ مراکز مخابرات استان نیز کار را به صورت اولویت دار و به موقع انجام دهد تا با یک اقدام جهای در سراسر استان عملیاتی و اجرایی شود.
خرّم افزود: همه شهرداران، فرمانداران و تمام مسئولین در این حوزه، موضع فیبر نوری را یکی از اولویت های خود قرار دهند،  زیرا زمان به سرعت در حال گذر است و اگر کاری را مشمول مرور زمان کنیم، قطعا ضرر، زیان و پسرفت آن را در یک بازه زمانی مشاهده خواهیم کرد و این برازنده این کشور، مردم و دولت نیست.
استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم در هندسه آینده قدرت، ایفای نقش بکنیم، بدون توسعه فیبر نوری، ارتباطات و فناوری و اقتصاد دیجیتال ممکن نخواهد بود.
خرّم با بیان اینکه آذربایجان شرقی یک استان صنعتی است، گفت: این استان از لحاظ فعالیت بخش خصوصی در کشور منحصر به فرد است، بطوری که ۹۰ درصد اقتصاد، تولیدات و توسعه اقتصاد استان متعلق به بخش خصوصی است که برای ما یک فرصت و امکان محسوب می شود.
وی افزود: ما در دولت برای اینکه بتوانیم قدر خدمات فعالیت های بخش خصوصی را  بدانیم، باید زیرساخت ها، امکانات و خدمات لازم برای آنها را فراهم کنیم، چرا که دولت در این خصوص مسئولیت دارد.

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …