پارک‌های علم و فناوری؛ سکوی پرتاب دانش‌بنیان ها به بازار جهانی

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی به اهمیت نمایشگاه‌های تخصصی اشاره کرد و غفلت شرکت‌های دانش بنیان از حضور در رویدادها را به منزله از دست دادن فرصت‌ها دانست.

مهر- حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گپ‌تایم فناورانه پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از تلاش‌های پارک در تحقق پیام مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و صاحب ایده به سمت پیشرفت و حضور در بازارهای جهانی است.

وی تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی و اساسی کشور را سرمایه‌گذاری صحیح بر روی شرکت‌های دانش بنیان و فناور دانست و افزود: امروزه به‌جای خام فروشی و نیمه خام فروشی، می‌توانیم با اتکا به دانش فنی نسبت به تولید محصول با فناوری بالا اقدام کنیم و از این طریق بیشتر در بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان، به هدف‌گذاری جدید پارک اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اهداف پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در سال آتی، برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقا رتبه پارک استان در میان کلیه پارک‌های کشور می‌باشد.

جعفری راد به دستاوردهای پارک علم و فناوری استان در زمینه‌های مختلف از جمله تسهیلات پرداختی پارک به شرکت‌های فناور و دانش بنیان، حمایت‌های تسهیلاتی جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه فیزیکی اراضی پارک علم و فناوری در محور آزادراه تبریز- سهند، معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور اشاره کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های دیگر پارک علم و فناوری در زمینه‌های فروش محصولات از راه صادرات به کشورهای دیگر، تغییر ریل‌گذاری سیاست‌های پارک از ایده محور به نیاز محور، همکاری و تعاملات بیشتر در زمینه‌های بین المللی، امکان‌استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور در تکنو پارک‌های بین المللی اشاره کرد.

در ادامه جلسه، مدیران چند شرکت دانش‌بنیان و فناور به مشکلات خود در زمینه‌های مختلف همچون کمبود زیرساخت‌ها و فضاهای فیزیکی، مشکلات موجود در صادرات، صدور پروانه بهره برداری، نحوه فروش و بازاریابی اشاره کردند.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …