از حق‌ هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس، متخصصان و مدیران سازمان انرژی اتمی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای گفت: با توجه به نزدیکی به ایام بررسی لوایح بودجه و برنامه و نگاه راهبردی اعضای فراکسیون به موضوعات کشور بر آن شدیم تا طی جلسه ای از نزدیک با پیشرفت ها و البته مطالبات و انتظارات سازمان انرژی اتمی آشنا شویم.

خانه ملت- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، افزود: با وجود تلاش دشمنان برای خاموش کردن مشعل فروزان دانش و فناوری هسته ای کشور، همه ساله شاهد ثمرات جدیدی در این صنعت به دست متخصصان داخلی هستیم و شهدای هسته ای با خون خود حق مسلم صنعت هسته ای صلح آمیز ما را اثبات کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: ما از حق‌ هسته ای خود کوتاه نمی آییم و با وجود دشمنی ها و مانع تراشی های غرب و شرق دنیا، در راه کسب دانش و فناوری هسته ای با تلاش دانشمندان ایرانی به جایی رسیدیم که هم به دانش بومی و هم بازدارندگی دست پیدا کردیم.

رئیس سازمان انرزی اتمی کشور نیز در این دیدار گفت: قانون اقدام راهبردی، قانون خوبی برای توسعه صنعت هسته ای بود و اجرای این قانون غنی سازی را به سطحی رساند که در حال حاضر ظرفیت غنی سازی کشور به بیش از دو برابر کل تاریخ این صنعت رسیده است.

محمد اسلامی اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی قانون خوبی برای توسعه صنعت هسته ای بود و بخوبی اجرا شده است. اجرای این قانون غنی سازی را به سطحی رساند که در حال حاضر ظرفیت غنی سازی کشور به بیش از دو برابر کل تاریخ این صنعت رسیده است.

معاون رییس جمهور گفت: سند جامعی برای پیشرفت صنعت و ایجاد ظرفیت بومی در سطح صنایع کشور تدوین شده است که بر اساس آن برنامه های سازمان پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه انرژی هسته ای و تولید برق اتمی صرفه جویی اقتصادی زیادی برای کشور داشته و در کاهش مصرف سوخت فسیلی و تجدید ناپذیر و مشکلات محیط زیستی موثر است، گفت: در صورت توجه به این موضوع می توان منابع خوبی برای توسعه دانش هسته ای و کمک به بخش های دیگر نظیر پزشکی و کشاورزی تأمین کرد. البته توجه به سهم بودجه عمرانی سازمان که سال ها مغفول مانده است در فصل بودجه نیز یکی از مطالبات ما از دولت و مجلس محترم است.

در این نشست کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی نیز در خصوص آخرین دستاوردهای فنی و تاثیر آن در مذاکرات و اجرای قانون اقدام راهبردی گفت: قانون اقدام راهبردی شرایط خوبی را برای کشور ایجاد کرد و امروز غنی سازی ما بر اساس این قانون و بطور رسمی به ۶۰درصد رسیده است و در کنار تحقیق و توسعه مستمر و بدون وقفه، تکامل ماشین های سانتریفیوژ نسل جدید در بهترین شرایط قرار دارد.

وی با اشاره به اظهارات رسانه ای گاه و بیگاه غرب در خصوص دیگر گزینه ها گفت: این یک واقعیت روشن است که اینگونه حرف ها فقط کاربرد رسانه ای و تبلیغاتی دارد و بی تردید ظرفیت ها و توانایی های هسته ای ایران واقعیت ها را بر آنها تحمیل می کند.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …