استفاده از ظرفیت‌های مشترک تبریز و قازان

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیئت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان، بر توسعه روابط با این جمهوری در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و خواستار گسترش ارتباطات و تعاملات بخش‌های خصوصی تبریز و قازان و همچنین به‌اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های دو طرف شد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شرقی- عابدین خرّم، رفت‌وآمد هیئت‌های اقتصادی و تجاری را زمینه‌ساز ارتقای روابط دوجانبه برشمرد و با تشریح برخی از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه‌های مختلف،افزود: آذربایجان شرقی یکی از مسیرهای مطمئن ترانزیتی در محور شمال به جنوب و شرق به غرب است و به‌واسطه ظرفیت‌هایی چون منطقه آزاد ارس، منطقه ویژه اقتصادی سهلان و گمرکات، مرکزی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و مستقل بخش خصوصی به شمار می‌رود.

وی افزود: امنیت فضای سرمایه‌گذاری و امنیت مرزهای ما در شرایط ایده‌آل است و نوار مرزی استان یکی از امن‌ترین مسیرها برای هرگونه تردد و حمل‌ونقل کالا  محسوب می‌شود.

خرّم با اشاره به نشست چندی قبل خود با رئیس جمهور تاتارستان که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، گفت: تعامل حداکثری با همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی است و باید تلاش کنیم تا با شناسایی ظرفیت‌های مناسب همکاری و تبدیل این ظرفیت‌ها به فرصت‌های عملی و کارهای مشترک، الگویی برای توسعه روابط در سطح منطقه باشیم.

معاون نخست‌وزیر و وزیر صنعت جمهوری تاتارستان هم در این دیدار با اشاره به سفر ۵ روزه هیئت اقتصادی این جمهوری به ایران، گفت: امیدوارم در جمع‌بندی این سفر در تبریز به نتایج خوبی برسیم.

آلگ کاروبچنکو با ابلاغ سلام رئیس جمهور تاتارستان به استاندار آذربایجان شرقی، توسعه حمل‌ونقل را یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های هیئت اقتصادی تاتارستان برشمرد و گفت: آذربایجان شرقی با وجود همسایگی با چند کشور و بهره‌مندی از منطقه آزاد، یکی از ظرفیت‌های خوب در این زمینه است.

کاروبچنکو افزود: آذربایجان شرقی یکی از مناطق مهم و اولویت‌دار برای توسعه روابط است و ما از گسترش هر نوع همکاری با این استان استقبال می‌کنیم.

قاضی نور باکروف، دستیار رئیس جمهور تاتارستان هم در این دیدار با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر، بر علاقه‌مندی دولت متبوعش به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این استان تأکید کرد و از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز خبر داد.

هیئت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان در آخرین روز سفر ۵ روزه خود به ایران، در تبریز حضور یافته و ضمن دیدار با مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی این استان، از چند واحد تولیدی و صنعتی در تبریز بازدید می‌کنند.

این هیئت که متشکل از مسئولان دولتی و مدیران و نمایندگان شرکت‌های بزرگ این جمهوری در حوزه‌های مختلف است، در نشستی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و نمایندگان بخش خصوصی استان، زمینه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و صنعتی با استان آذربایجان شرقی را بررسی خواهند کرد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …