ساماندهی مناطق حاشیه نشین

 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سکونت گاه های غیررسمی واقعیت شهرهای ما از جمله کلانشهر تبریز می باشد، گفت: ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه نشین در اولویت برنامه های دولت مردمی است.

روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی- عابدین خرّم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: در دولت سیزدهم ما با همه دستگاه ها میثاق بسته ایم که آنچه در اختیار و امکان داریم برای ارتقای سطح رفاه ساکنان مناطق حاشیه نشین به کار بندیم.
وی اضافه کرد: بر اساس این میثاق ما همه عزم خود را برای حل مشکلات مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه های غیررسمی جزم کرده ایم.
خرّم  با بیان اینکه به دنبال حل چهار مشکل اساسی در سکونتگاه های غیررسمی تبریز هستیم، ادامه داد: اشتغالزایی در سکونت گاه های غیررسمی به عنوان یک اولویت را با تمام توان دنبال می کنیم.
وی از اعطای تسهیلات مالی و بانکی برای زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی دیگر از اولویت های در حال اجرا در این مناطق یاد کرد که به گفته وی می تواند در ارتقای سطح رفاه و معیشت خانوارها تاثیر مثبتی داشته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: ما به این نتیجه رسیده ایم که اگر تامین مسکن ساکنان این مناطق کلید به کلید نشود، اجرای طرح های ساخت مسکن فایده نخواهد داشت و به همین دلیل نیز واحد‌های مسکونی شهرک جوانان تنها پس از تکمیل و تحویل کلید به متقاضیان مناطق حاشیه نشین انجام می شود.
وی یادآوری کرد: خدمات دفاتر تسهیل گری نیز در قالب جدید و توسط قرارگاه شهید اسداللهی در سکونتگاه های غیررسمی تبریز در حال انجام است.
نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی با اشاره به جنایات صهیونیست ها در غزه و خواهرخواندگی تبریز با این شهر گفت: هر جا که نام تبریز چه در قالب خواهرخواندگی یا اختصاص پارکی به نام آن به میان می آید، باید اقدام عملی داشته باشیم و خواهرخواندگی صرف دردی از ما دوا نمی کند.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: تا توافقنامه های موجود خواهرخواندگی تبریز با دیگر شهرها را سر و سامان نداده ایم، سراغ دیگری نرویم.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …