رفع موانع در تولید برق در آذربایجان شرقی با احداث نیروگاه‌های کوچک

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تلاش جدی مسئولان صنعت برق استان برای جبران کم‌کاری‌های گذشته در حوزه تولید و رفع نواقص این بخش، از صنایع بزرگ و پرمصرف هم خواست تا برای تأمین برق مورد نیاز خود و کمک به تأمین بخشی از برق مصرفی استان به دنبال احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک باشند.

روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی- عابدین خرّم در جلسه کارگروه مدیریت مصرف برق استان، اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه مدیریت مصرف برق، طبق برنامه‌ای که برای رعایت الگوی مصرف و پایداری وضعیت برق پیش‌بینی شده بود پیش رفتیم و امیدواریم در مدت باقی‌مانده از دوره اوج مصرف هم مشکلی پیش نیاید.

وی تأکید کرد: مفهوم این برنامه به معنی استمرار دوره ریاضت و کاهش مصرف نیست، بلکه باید به دنبال افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف بویژه در بخش صنعت باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه وضعیت کلی برق در استان مساعد نیست، افزود: تولید ما به نسبت نیاز و مصرف استان کم است و کوچکترین مشکلی باعث افت شبکه و مشکلات اساسی می‌شود که باید برای این وضعیت چاره‌ای بیندیشیم.

وی تأکید کرد: یکی از راهکارهای مهم در این خصوص، ایجاد نیروگاه‌های مقیاس کوچک توسط صنایعی است که مصرف برق آنها بالاست؛ این امر می‌تواند هم برق مورد نیاز این واحدها را تأمین کند و هم کمک نسبی به تأمین برق مصرفی استان باشد.

خرّم با بیان اینکه مسئولان صنعت برق در گذشته به فکر رفع نواقص این صنعت نبوده‌اند، افزود: باید برآورد دقیقی از وضعیت این صنعت صورت گیرد تا برای برون‌رفت از مشکلات بتوانیم به یک راهکار اساسی برسیم.

وی افزود: با توجه به توسعه بخش صنعت و معدن در استان، مصرف برق در استان افزایش خواهد یافت و برای تأمین برق نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری جدی دستگاه‌های مسئول در سطح استان هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر شناسایی مصارف نامتعارف برق تأکید کرد و گفت: در تخصیص سهمیه برق به صنایع نیز باید عدالت رعایت شود و تبعیض وجود نداشته باشد.

وی از مسئولان استان خواست تا از تمام ظرفیت‌های موجود بویژه ظرفیت نمایندگان استان در مجلس و ارتباط و تعامل مستمر با وزارت‌خانه‌ها برای پیشبرد پروژه‌های استان استفاده کنند.

 

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …