شرارت در شاهچراغ بی‌پاسخ نمی‌ماند

 

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) نوشت: این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاه های امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

ایرنا،-حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام نوشت: ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام طنین انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود.

رئیس‌جمهور در ادامه، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: تجربه نشان می دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

لازم به ذکر است، غروب روز گذشته (چهارشنبه) یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند.

تا این لحظه در این عملیات تروریستی ۱۵ شهید و ۱۹ زخمی از این اقدام تروریستی گزارش شده است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس یک نفر را عامل این حرکت تروریستی دانست که دستگیر شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز اعلام کرد فرد دستگیر شده به دلیل جراحات وارده در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

همچنین گفتنی است، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به عهده گرفت.

یک منبع غربی مدعی شده گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز را به عهده گرفته است.

خبرگزاری فرانسه با استناد به بیانیه‌ای از گروه تروریستی این خبر را گزارش داد. خبرگزاری رویترز نیز نوشت با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته است.

داعش در بیانیه‌ای منتسب به این گروه نوشته به یک حرم در جنوب ایران حمله کرده است. در بیانیه‌ منتسب به گروه داعش تصریح شده حمله به شاهچراغ نخستین عملیات این گروه در ایران بعد از سپتامبر ۲۰۱۸ است. داعش گفته در آن زمان به یک مراسم رژه نظامی در اهواز حمله کرده بود.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …