تفاوت مسئولان و مردم عادی اتخاذ راهکار برای حل مشکلات است

 

تبریز – خبرنگار مهدآزادی- حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر استانی به آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری این استان طی سخنانی اظهار کرد: مدیران استانی باید مستمراً پیگیر موضوعات و مصوبات باشند و صرفاً این گزاره را تکرار نکنند که باید فلان سازوکار طراحی شود زیرا تفاوت مدیر و مردم عادی در اتخاذ راهکار برای رفع مسائل موجود در حوزه فعالیتش است.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت : مدیران استان آذربایجان شرقی در حوزه‌های کاری‌ خود موارد و مراتب ناظر بر قوانینِ اجرا نشده را به دستگاه قضایی منتقل کنند تا سازمان بازرسی بصورت ویژه موظف و مکلف شود موضوع عدم اجرای قانون مزبور یا حتی به نحو مطلوب اجرا نشدن آن قانون را پیگیری کند.

قاضی‌القضات تصریح کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که با فساد و مفسد در هر جایگاه و مرتبه‌ای که باشد برخورد قاطعانه خواهیم کرد و چنانچه این فساد از ناحیه یک کارگزار حکومتی باشد، برخورد ما قاطعانه‌تر خواهد بود؛ البته پیش از آن باید تمامی تمهیدات را به کار ببندیم که از وقوع فساد توسط کارگزار حکومتی پیشگیری به عمل آید.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به موضوع اراضی موقوفه صوفیان در آذربایجان شرقی گفت: درخواست اعمال ماده ۴۷۷ در قبال اراضی مزبور واصل شده و رأی ناظر بر آن به زودی صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درخصوص موضوع انتقال زندان تبریز به محدوده خارج از شهر نیز گفت: مجدانه درصدد انتقال زندان تبریز به محدوده خارج از شهر هستیم و این مهم در قوانین و مصوبات اخیر نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ استاندار آذربایجان شرقی نیز در تحقق این مهم ، مساعدت‌های لازم را از حیث جانمایی و ساخت زندان جدید به عمل آورد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز بر ضرورت ارتقاس کیفیت خدمات‌رسانی از سوی دستگاه‌های مختلف اداری در راستای جلب رضایت عمومی تاکید کرد و گفت: متاسفانه تاکنون آنگونه که باید و شاید از ظرفیت دیوان عدالت اداری برای تظلم‌خواهی مردم از نهادهای عمومی و دولتی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی غیرضرور بر نارضایتی‌های مردم می‌افزاید، تصریح کرد: جا دارد دستگاه قضا برای حل این چالش تدبیر عاجلی بیندیشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی، برکات تعامل مثبت و سازنده مجموعه قضایی استان با سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها را مشاهده کرده ایم، گفت: ما از اقدامات میدانی قوه قضاییه در عرصه‌های مختلف فسادستیزی به ویژه در حوزه‌های مسکن و خودرو، تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با سیستمی کردن این قبیل امور، آثار آن را در سفره‌های مردم ببینیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان صحبت‌های خود خواستار رسیدگی فوری همه دستگاه‌ها و بخش‌های مسئول به موضوع احیای دریاچه ارومیه شد.

همچنین «عابدین خرم» استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه طی دو سال گذشته زمینه اشتغال ۱۰۰ هزار نفر در این استان فراهم شده و در این مدت ۵۸۵ واحد راکد تولیدی نیز در بخش‌های صنعتی،  معدنی و کشاورزی به مدار تولید بازگشته‌اند، گفت: درخواست ما از رئیس دستگاه قضا در نظر گرفتن شعبه‌ای ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های واحدهای صنعتی استان آذربایجان شرقی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خواستار انتقال زندان تبریز و ساخت یک زندان جدید در محدوده خارج از شهر تبریز شد.

خرم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ابرپروژه انتقال آب ارس به تبریز، از کاهش تنش آبی در استان آذربایجان شرقی از ۹۲۰ روستا به ۴۰۰ روستا طی دو سال گذشته خبر داد.

«علیزاده» رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه دستگاه قضایی باید در برخورد با فساد هیچگونه مسامحه‌ای از خود نشان دهد، خواستار برخورد جدی و قاطعانه دستگاه قضا با ترک فعل‌ها و اقدامات فراقانونی برخی از مسئولان شد.

«فتحی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت:  طی شش ماه گذشته قریب به ۴۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی سنددار شدند و این در حالی است که تا پیش از آن تنها ۲۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان دارای سند بودند‌.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …