عزم  دولت برای حمایت از تولید و اشتغال

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تشکل‌های بخش خصوصی در حوزه معدن باید فعال و مطالبه‌گر باشند، گفت: فهم مشترک بخش‌های خصوصی و دولتی باعث می‌شود که تصمیم‌گیری‌های این حوزه اثربخشی بیشتری داشته باشد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شرقی- عابدین خرّم در جلسه شورای معادن استان تأکید کرد: تصمیم‌گیری برای بخش معدن نباید پشت درهای بسته صورت گیرد و لازم است مجموعه بهره‌برداران و تشکل‌های بخش خصوصی، اصل مطالبه‌گری را مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین فرمانداران را مسئول اصلی تصمیمات بخش معدن در شهرستان‌ها دانست و گفت: کارگروه معادن شهرستان‌ها با مسئولیت شخص فرماندار تشکیل شده و به صورت مستمر وضعیت معادن هر شهرستان به شورای معادن استان گزارش شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای حمایت از تولید و اشتغال، مبارزه با فساد و جلب رضایت مردم، گفت: کمیته فنی شورای معدن باید با کار کارشناسی دقیق و لحاظ تمام جوانب فنی و حقوقی، درخصوص فعالیت معادن نظر قطعی بدهد تا هیچ حقی از کسی ضایع نشود.

وی افزود: در بخش معدن، باید حق را به حق‌دار بدهیم؛ معدنی که فعال است و درآمد دارد نباید مزاحمتی برای فعالیت آن ایجاد شود، اما اگر معدنی فعال نیست و صاحبان آن سوءاستفاده می‌کنند به معنی عدم صلاحیت است.

خرّم اظهار داشت: البته معادن فعال هم باید به وظایف قانونی خود از قبیل مسئولیت‌های اجتماعی و پرداخت حقوق دولتی اقدام کنند.

در این جلسه ۱۸ پرونده ارجاع‌شده از کمیته فنی شورای معادن استان بررسی و تصمیم‌های لازم درخصوص فعالیت معادن موضوع این پرونده‌ها اتخاذ شد.

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …