کارخانه ماشین‌سازی تبریز از بخش خصوصی پس گرفته شد

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز از واگذاری مالکیت کارخانه ماشین سازی تبری به وزارت کار و رفاه اجتماعی خبر داد.
فارس- ناصر فرج زاده اظهار داشت: با پیشنهاد وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب هیئت محترم دولت گروه ماشین سازی تبریز تحت مالکیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.
به گفته وی واگذاری مالکیت گروه ماشین سازی تبریز به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه هشت شرکت دولتی دیگر و در ازای بدهی ۳۲ هزار میلیارد تومانی دولت به وزارت متبوع صورت گرفته است
فرج زاده اضافه کرد: این واگذاری ها، در راستای اجرای طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان است.
مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز خاطرنشان کرد: اختلافات مالکیتی که در این ماههای اخیر برای این مجموعه وجود داشت باعث مشکلات عدیده ای شده بود که با مصوبه دیروز هیئت وزیران در خصوص تعیین مالک، به حول و قوه الهی سرعت پیشرفت این مجموعه بیش از پیش افزایش پیدا می کند.
گروه ماشین‌سازی تبریز یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک، تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی مانند انواع ماشین‌افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکتروموتور، لیف‌تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین‌آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین‌های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های CNC است.
قرارداد ساخت این کارخانه بین ایران و چکسلواکی سابق برای تولید انواع ماشین‌آلات صنعتی منعقد شده و از سال ۱۳۵۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
محصولات این شرکت از ۱۷ سال پیش به کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود.
شرکت ماشین‌سازی تبریز با بیش از چهار دهه سابقه تولید انواع ماشین‌های ابزار و ارائه مستمر خدمات پس از فروش در سطح کشور در حال حاضر علاوه بر حضور موثر در عرصه تولید، فروش و خدمات پس از فروش و آموزش انواع ماشین‌های CNC به ارائه خدمات تخصصی در رابطه با صنایع زیربنایی و تأمین کلیه ماشین‌آلات و تجهیزات مرتبط از مرحله شناسایی تا تأمین، نصب، راه‌اندازی و خدمات فنی پس از فروش می‌پردازد.
این مجموعه با مشارکت فعال در اجرای پروژه‌های کلیدی در دست تولید به تجهیز مجتمع‌های تعمیراتی و ماشین‌کاری اقدام می‌کند و با برخورداری از تکنولوژی روز با کیفیت قابل قبول و قیمت رقابتی و از طریق همکاری متقابل با سازندگان معتبر بین‌المللی در خدمت مشتریان داخلی و خارجی است.
شرکت ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از شرکت‌های صنعتی عمده در تولید و بازرگانی ماشین‌آلات صنعتی و ارائه محصولات و خدمات مختلف در این زمینه، دارای محصولات متعدد از جمله ماشین‌های تراشکاری، فرزکاری، مته، سنگ‌زنی، سنتر، CNC، ابزار تیزکنی، فرز نیمه‌سنگین، ماشین سنتر عمودی، ماشین سنتر افقی، ماشین‌های سوراخ‌کاری و … است.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …