راهپیمایی اربعین حسینی تجلی وحدت مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی با حضور موکب‌ها موجب شکوه و همدلی تماشایی می‌شود.
ایسنا- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نشست مدیران و خادمان مواکب اربعین با بیان این‌که حضور گسترده مردمی همه ساله در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) بازتاب گسترده‌ ای در عرصه بین المللی داشته است، افزود: این میراث معنوی با عظمت به لحاظ معنی و مفهوم و به لحاظ آیینی، با اشتیاق و شور روزافزون، یکی از بی‌نظیرترین میراث معنوی زنده بشری را رقم زده است.
وی، راهپیمایی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع انسانی در جهان دانست و ادامه داد: اجتماع اربعین حسینی(ع) بازخوانی بی‌نظیرترین حماسه تاریخ بشریت برای دفاع از ارزش‌های انسانی و تبیین چهره رحمانی دین حنیف اسلام بوده و نمادی از پیشتازی امت اسلامی در حق‌جویی، ظلم ستیزی و مبارزه با مستکبران است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم تاکید کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، به خوبی بالندگی بیداری دینی مردم را به تصویر کشیده و نشان می‌دهد که جوامع اسلامی بویژه شیعیان در مسیر بیداری اسلامی دچار تردید و سستی نشده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این‌که شیوع کرونا برنامه‌های برپایی پیاده‌روی اربعین را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: با توجه به بسته بودن مرزهای عراق و عدم برقراری سفر به عتبات، وضعیت پیاده‌روی اربعین هم مشخص نیست.
وی با تاکید بر حفظ روحیه همدلی و مشارکت بین موکب‌های اربعین از مسئولان مواکب استان خواست چنانچه کشور عراق شرایطی برای پذیرش زائران حسینی نداشت در قالب هیئت مذهبی، مواکب ارتباط صمیمی خود را تقویت و حفظ کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اخلاص در عمل را رمز موفقیت و پایداری کار در همه حوزه‌ها خصوصا موکب داری دانست.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …