تغییر ناگهانی قیمت‌ها قابل قبول نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی تغییر ناگهانی قیمت برخی از کالاهای اساسی را غیرقابل قبول خواند و گفت: قیمت‌های مصوب برای کالاهای اساسی باید به دقت مورد رصد و نظارت قرار گرفته و با متخلفان برخورد شود.
فارس- محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد مقابله با گران‌فروشی، گذر از مشکلات اقتصادی را نیازمند وحدت و همدلی همه بخش‌ها دانست و اظهار داشت: سوءاستفاده برخی افراد از شرایط فعلی موجب نارضایتی مردم شده است.
وی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت برخی از کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: مردم با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه هستند و باید اقدامات مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و جلوگیری از گرانفروشی برای آنان ملموس و امیدوارکننده باشد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تغییر روزانه و ناگهانی قیمت برخی از کالاها و فروش آنها به قیمت‌های متفاوت، نمود مناسبی در جامعه ندارد، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت، قیمت‌های مصوب ۱۴ قلم کالای اساسی را که به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعیین می‌شود به‌صورت مستمر اطلاع‌رسانی و بر رعایت این قیمت‌ها در بازار نظارت کند.
پورمحمدی یادآور شد: از مردم استان نیز انتظار داریم که در صورت مشاهده گرانفروشی، به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند و کالاهای اساسی را گران‌تر از نرخ مصوب تهیه نکنند.
استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه هیچ واحد صنفی حق فروش کالاهای اساسی، گرانتر از قیمت مصوب در ستاد تنظیم بازار استان را ندارد، افزود: متخلفان باید توسط تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی، شناسایی شده و با آنها‌ برخورد شود.
در این جلسه پس از بحث و بررسی درباره قیمت‌گذاری کالاهای اساسی و وضعیت بازار استان، افزایش نظارت و بازرسی توسط سازمان صمت، استفاده از ظرفیت بسیج برای مقابله با گرانفروشی، ضرورت تشکیل کارگروه قیمت‌گذاری کالاهای اساسی و جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالاها توسط واحدهای تولیدی به تصویب رسید.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …