پروژه عتیق تبریز، ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری و اشتغال زایی دارد

نماینده‌ مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نزدیکی پروژه عتیق تبریز به بافت تاریخی شهر، می‌توان از ظرفیت گردشگری و اشتغال‌زایی آن برای رونق اقتصادی استفاده کرد.
ایسنا- حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی شش پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری تبریز با بیان این‌که پروژه‌ عتیق، پروژه‌ بزرگی است، اظهار کرد: این پروژه‌ تجاری، خدماتی و تفریحی در مرکز شهر قرار گرفته و مدتی نیز دچار رکود شد، ولی طی سه سال اخیر انجام اقدامات عملیاتی آن مجددا آغاز شده است.
وی با اشاره به رویکرد و نگرش جدید نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: همکاری نزدیک و ارتباط تنگاتنگ با شورا و مسئولان شهری از جمله شهرداری، یکی از رویکردهای جدید نمایندگان است، چرا که در حوزه‌ مسکن طرح‌های زیادی وجود دارد و با ارتباط تنگاتنگ می‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این بازدید گفت: پروژه عتیق ۱ و ۲ جزو پروژه‌های موفق بازآفرینی بافت شهری در ایران است که همزمان هم بحث نوسازی بافت و هم روش‌های نوین بازسازی در دنیا اتفاق می‌افتد.
فریدون بابایی اقدم اظهار کرد: با توجه به احساس رضایت ساکنان پروژه مسکونی ۲۰۰ واحدی عتیق، با تفکری متفاوت می‌توانستیم در بحث غالبیت کاربری‌های مسکونی وقت زیادی بگذاریم و نتایج بهتری کسب کنیم، چرا که این پروژه مسکونی جزو موفق‌ترین پروژه‌های مسکن سازی است.
وی تأکید کرد: پروژه عتیق در نوع خود، پروژه‌ای موفق در حوزه مداخله در بافت فرسوده است و طبق گزارش ها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح پروژه باشیم.
بابایی اقدم خاطرنشان کرد: از نظر تامین منابع مالی نیز مشکلی نداریم و در کنار این پروژه مجموعه توسعه و عمران در پروژه‌های دیگر بازآفرینی شهری همچون چوخورلار و تملک و احداث آن فعال است.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …