جلسه همفکری نمایندگان مردم تبریز با مدیران شهری و اعضای شورای شهر تبریز

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: پیشنهاد داریم موزه رجال سیاسی اخیر تبریز راه اندازی شود تا مجموعه تاریخی سیاسی به عنوان موزه رجال سیاسی تاریخ معاصر آذربایجان تشکیل شود.
فارس- سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه همفکری نمایندگان مردم تبریز در مجلس با مدیران شهری و اعضای شورای شهر اظهار داشت: برخی عوامل ناخواسته موجب ایجاد مشکل در تامین آب تبریز شده بود که این امر با مدیریت اصولی مرتفع می شود.
وی افزود: آبی که از زرینه رود به تبریز می‌آید در مسیر خود بخشی از آن به صنایع نیز اختصاص یافته که باید برای آب صنایع جایگزین تعیین شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه ۵۵ درصد آب تبریز از زرینه رود و ۱۳ درصد از سد نهند و ۳۱ درصد از چاه‌ ها و یک درصد از قنوات تامین می‌شود، گفت: عمده مصرف آب تبریز از زرینه رود تامین می‌شود که خط دوم انتقال آب از زرینه رود اجرا شد به دلیل کمبود آب در آذربایجان‌غربی نیمه‌کاره ماند و به عنوان خط پدافندی عمل می‌کند.
میرتاج الدینی تصریح کرد: راهبرد نمایندگان مجلس در خصوص انتقال آب از ارس از دو بخش پیگیری می‌شود که یکی تامین سرمایه از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاری و دیگری از محل بودجه‌های دولتی است تا مشکل تامین آب تبریز حل مازاد آن به دریاچه ارومیه تبدیل شود.
تاج الدینی با جمع بندی جلسه مشترک نمایندگان مجلس با اعضا شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مواردی از جمله پیگیری انتقال آب ارس، تعریف درآمد‌های پایدار، توجه به بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی، ایجاد مدیریت جامع شهری، تکمیل خطوط قطار شهری تبریز، ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری، توجه به حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و تکمیل مقبره الشعرا و میراث فرهنگی، تعیین تکلیف روستا‌های الحاقی به تبریز و روشنایی راه های دسترسی، تشکیل جلسات فصلی نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر و پیگیری موضوعات از سوی دکتر متفکر آزاد از سوی نمایندگان مجلس و دکتر نیکوخصلت از سوی اعضای شورا، پیگیری الحاق شهر باسمنج به تبریز از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: پیگیری مشکلات قطار تبریز – میانه و پیگیری اتصال قطار ایران به اروپا، حل مشکلات نیرو‌های شرکتی به خصوص نیرو‌های شرکتی شهرداری، رسیدگی به موضوع واحد‌های صنعتی واحد‌های آلاینده و مالیات آنها،دریافت سهم مترو و اوراق مشارکت شهرداری و دولت در زمینه‌های مختلف از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بشمار می رود.
وی گفت: بازدید دیروز‌ نمایندگان مجلس از پروژ‌های شهرداری تبریز نشان داد شهرداری با وجود مشکلات مختلف فعال است.
تاج الدینی تصریح کرد: پیشنهاد داریم موزه رجال سیاسی اخیر تبریز در سال‌‌های اخیر راه اندازی شود تا مجموعه تاریخی سیاسی به عنوان موزه رجال سیاسی تاریخ معاصر آذربایجان تشکیل شود.

دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: نمایندگان مجلس در رفع مشکلات تبریز همدل هستند.
روح ا… متفکر آزاد با بیان اینکه موضوع انتقال آب از ارس به تبریز که از سال ۹۲ متوقف شده است، اظهار داشت: اگر پروژه ادامه می‌یافت اکنون شاهد اتمام پروژه بودیم و با مشکل کمبود آب مواجه نبودیم که نبود تفکر استراتژیک در برخی مدیران عامل این مشکل است.
وی ادامه داد: عدالت توزیع آب در تبریز رعایت نمی‌شود البته اکنون اقداماتی در این زمینه انجام شده ولی مردم هنوز گلایه مند هستند.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه مخزن بالانس ارتفاعی آب در تبریز با کمبود مواجه است گفت: مجموعه دولت و شهرداری و شورای شهر باید اقداماتی انجام دهند تا شاهد عدالت در قطعی آب تبریز باشیم.
وی تاکید کرد: مشکلات موجود نافی نبود مدیریت استراتژیک در مدیران نیست. ۲۰ سال بعد مدیران فعلی باید پاسخگو باشند چراکه تصمیمات امروز ما آینده را رقم خواهد زد و باید در این خصوص پاسخگو باشیم.
متفکر آزاد اضافه کرد: رینگ پیرامونی تبریز و بالانس ارتفاعی آب را در تبریز باید رقم‌بزنیم تا در شرایط فعلی برخی مشکلات رفع شود.
از سوی دیگر احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: مشکل کمبود آب در تبریز موضوعی راهبردی است که جلسات رفع آن در استان باید با حضور مدیران ارشد استانی انجام شود.
علیرضابیگی اظهار داشت: باید متخصصان امر برای انتقال آب به تبریز از نقاط مختلف اظهار نظر کنند. برنامه‌های دولت در زمینه انتقال و مدیریت آب تبریز اعلام نشده است که لازم است این کار انجام شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه از گذشته می‌دانستیم موضوع آب تبریز شکننده است، گفت: در گذشته اقداماتی برای تهیه بسته اقتصادی در دولت قبل انجام شد که دولت روحانی با روی کار آمدن اولین پروژه‌ای که لغو کرد انتقال آب ارس به تبریز بود.
وی افزود: محدودیت آب نارضایتی مردم را افزایش داده که باید فکری اساسی برای آن انجام شود. استاندار آذربایجان‌شرقی باید برنامه‌های خودرا برای مدیریت و انتقال آب به تبریز ارائه دهد تا از طریق وزارت نیرو نیز این مشکل پیگیری شود.
بیگی تصریح کرد: شهرداری باید به سمت جذب سرمایه‌گذاری حرکت کند و باید رفتار با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نسبت بهگذشته اصلاح شود چرا که سرمایه‌گذاران گذشته در این خصوص ابراز نارضایتی می‌کنند.
همچنین دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: در خصوص ارائه قیر رایگان به شهرداری‌ها اقداماتی در مجلس انجام شده که قیر در اختیار سازمان شهرداری‌ها قرار گرفته است.
محمدحسین فرهنگی اظهار داشت: نمودار سه ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که تولید آب نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
وی افزود: آب و فاضلاب به سمت حذف آب‌های غیرشرب اقدام کند.
فرهنگی تصریح کرد: در زمینه صرفه‌جویی و فرهنگ‌سازی باید شهرداری و سازمان آب و فاضلاب برای فرهنگ‌سازی در رسانه‌‌ها اقدام کنند چرا که معتقدیم در زمینه فرهنگ‌سازی جای کار بسیار است.
وی گفت: بیمارستان تامین اجتماعی در هر فرصتی تقاضا داشتیم این پروژه پیگیری شود که بارها می‌خواستند اجرای آن لغو شود اما از این کار جلوگیری شده که اگر سند این‌ زمین در سال‌های گذشته ارائه می‌شد امروز مشکلات موجود را نداشتیم.
فرهنگی گفت: در خصوص ارائه قیر رایگان به شهرداری‌ها اقداماتی در مجلس انجام شده که قیر در اختیار سازمان شهرداری‌ها قرار گرفته است.
وی افزود: در خصوص ایجاد بازارچه‌های محلی از تجربیات موفق سایر شهر‌ها استفاده شود، چرا که با ایجاد بازارچه‌های محلی مناسب می‌توانیم به اقشار کم برخوردار جامعه کمک کنیم.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …