عرضه سهام پتروشیمی تبریز در تالار بورس

مدیرعامل پتروشیمی تبریز اعلام کرد: سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.
ایرنا- سیاوش درفشی اظهار کرد: پتروشیمی تبریز با پذیرش و درج نام خود در بازار بورس اوراق بهادار در نظر دارد درصدی از سهام خود در این بازار ارائه کند.
وی از مزایای پذیرفته شدن در بورس اوراق بهادار تهران را سهولت در تامین مالی از طریق انتشار سهام و سایر اوراق بهادار، استفاده از معافیت های مالیاتی، بروزرسانی ارزش واقعی شرکت، کسب وجهه، اعتبار و اعتماد عمومی، افزایش اعتبار داخلی و خارجی و تمین مالی و سهولت در استفاده از تسهیلات بانکی و سایر ابزارهای تامین مالی عنوان کرد.
در سال جاری همزمان با اتصال پتروشیمی تبریز به خط اتیلن غرب و برنامه این شرکت برای سه طرح جدید تولید پلی‌اتیلن سنگین، آکریلونیتریل و پلی‌پروپیلن، رکورد تولید پلی‌اتیلن در این مجتمع پتروشیمی کشور شکسته شد.
همچنین با اتصال به خط لوله اتیلن غرب، تولید پلی‌اتیلن پتروشیمی تبریز افزایش ۲۵ درصدی یافته است و واحدی که به دلیل نبود خوراک اکثرا ظرفیت پائین تر تولید داشته موفق به تولید ۱۸ تن پلی‌اتیلن در ساعت شده است.
شرکت پتروشیمی تبریز با تولید اقتصادی محصولات متنوع پلیمری و شیمیایی، انعطاف بالا در تغییر نوع و گرید محصولات، تحویل سریع آن به بازارهای داخلی و خارجی بازده مناسبی را نصیب سهامداران کرده، با تکیه بر سرمایه های سازمان و با رویکرد توسعه پایدار به تعهدات خود در قبال تمامی ذینفعان عمل می کند.
شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار و ارتفاع ۱۳۶۲ متر از سطح دریا در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.
شرکت داورسازی دانا و همچنین شرکت آیلین مهر هم از استان آذربایجان‌شرقی متقاضی ورود به بورس هستند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …