هیچکس خواستار تعطیلی عزاداری‌ها نیست

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی بر لزوم توجه و عمل به مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا توسط هیئت‌های عزاداری تاکید کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان – حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به هفته دولت گفت: یاد و خاطره دولتمردان جمهوری اسلامی را گرامی می داریم.
وی گفت: اگر انتقادی به عملکرد دولت‌ها وارد می‌شود باید همراه با نقد منصفانه باشد و در کنار مطرح کردن نقد از عملکردها، نباید خدمات را نادیده گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به در پیش بودن روز شعر و ادب فارسی گفت: چهلمین روز درگذشت فخرالذاکرین، حاج فیروز زیرک کار همزمان با روز شعر و ادب فارسی خواهد بود که امیدواریم امسال این روز بزرگ به هر دو مناسبت، گرامی داشته شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد شهدای کربلا گفت: از عزاداران عزیز می‌خواهیم ضوابط بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت کرده و گوش به فرمان ستاد مبارزه با کرونا باشند.
امام جمعه تبریز افزود: قطعاً ما به فکر سلامتی مردم هستیم که در صورت رعایت نشدن ضوابط بهداشتی در مراسم‌ عزاداری، این امر به خطر خواهد افتاد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به روند احصای اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی استان گفت: برخی از این سرفصل‌ها توسط شورای فرهنگ عمومی کشور ابلاغ شده است و برخی در خود استان تبیین می‌شوند که در این راستا کارگروهی ویژه، موضوع اولویت‌ها را پیگیری می‌کند به گونه‌ای که موضوعات مطرح شده هم جامع و هم کامل باشند.
محمدپور همچنین از آغاز تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور خبر داد و گفت: قرارداد لازم در این ارتباط منعقد و مطالعات در این زمینه آغاز شده است.
وی گفت: برخی موضوعات همچون سبک زندگی و بحث هویت ملی در این سند مورد پیش بینی و تاکید قرار گرفته است که در صورت آماده شدن این نقشه مهندسی فرهنگی در استان طی دو سه ماه آینده، شاهد تصویب آن در صحن شورای فرهنگ عمومی و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم بود.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …