۷۰۰ واحد بازسازی‌شده مناطق زلزله‌زده میانه و سراب تحویل شد

در چهارمین روز از هفته دولت، هفتصدمین واحد مسکونی بازسازی‌شده مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی تحویل شد.
فارس- محمدرضا پورمحمدی در سفر به شهرستان سراب، کلید هفتصدمین واحد بازسازی‌شده مناطق زلزله‌زده استان را به صورت نمادین در روستای تیرشاب از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب، به صاحب آن تحویل داد.
استاندار آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از این روستا، گفت: خوشبخانه پس از گذشت هشت ماه از زلزله میانه و سراب، شاهد بهره‌برداری و خاتمه بازسازی تعداد زیادی از واحدهای مسکونی آسیب‌دیده هستیم.
وی از اتمام بازسازی تمام واحدهای تعمیری در این مناطق خبر داد و گفت: اقدامات مربوط به بازسازی و مرمت واحدهای آسیب‌دیده و تخریب‌شده با جدیت تمام در حال انجام و پیگیری است.
پورمحمدی با بیان اینکه ۶۵ درصد از واحدهای مسکونی تخریب‌شده در میانه و سراب، بازسازی شده‌اند، افزود: بازسازی بیش از ۵۰۰ واحد دامی نیز تمام شده است.
وی تأکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا با استفاده از ظرفیت‌های استانی و محلی، عملیات بازسازی کامل مناطق زلزله‌زده در کمترین زمان تکمیل شود.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی نیز با تاکید بر اینکه تا قبل سالگرد زلزله تمام واحدها آماده تحویل می‌شوند، گفت: علی رغم کُند شدن روند بازسازی، اکنون به روال بهتری رسیده و هر روز شاهد اتمام واحدهای بیشتری هستیم.
حافظ باباپور زمان وقوع زلزله در زمستان و اواخر پاییز سال قبل را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اقدامات لازم برای اسکان موقت، آواربرداری و اسکان دایم از همان دقایق اولیه با ورود نیروهای امدادی به منطقه برنامه ریزی و آغاز شد.
وی با بیان اینکه اسکان موقت در کمتر از ۴۵ روز به اتمام رسید، افزود: کانکس، خانه ۱۲ متری و هزینه اجاره تامین شد و قبل از اولین بارش زمستانی کلنگ اولین خانه مسکونی در سراب بر زمین زده شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از ابتدای زلزله تا پایان بازسازی در کنار زلزله‌زدگان بودیم، ابراز داشت: در بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان، احداث واحدهای مددجویی در اولویت قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه تا قبل سالگرد زلزله تمام واحدها آماده تحویل می شوند، گفت: تا پایان آبان ماه، علی رغم کُند شدن روند بازسازی، اکنون به روال بهتری رسیده است و هر روز شاهد اتمام واحدهای بیشتری هستیم.
باباپور دلایل کاهش سرعت بازسازی را مورد اشاره قرار داد و گفت: فصل کاری کشاورزی مردم مناطق زلزله زده، کرونا و افزایش قیمت مصالح، روند بازسازی را کند کرده بود ولی اکنون بهتر شده‌است و ۲۷۰۰ واحد از ۳۰۰۰ واحد آسیب دیده به موقع آماده می‌شوند ولی ۳۰۰ واحد باقیمانده کا مالکان آنها مراجعه نکردند، تعیین تکلیف می‌شوند.
وی پروژه‌های آماده افتتاح به مناسبت هفته دولت را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کل شهرهای استان ۴۵۰۰ واحد مقام سازی شده با اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و در ۴۱ روستا هم طرح هادی روستایی با اعتبار ۱۴٫۴ میلیارد تومان افتتاح شدند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی از صدور ۱۰۶۷ جلد سند در روستاهای استان خبر داد و گفت: در مجموع پروژه‌ها ۵۴۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …