سرمایه گذاری۱۵۰ هزار میلیارد ریالی شرکت مس ایران در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیاردی شرکت ملی مس ایران در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با توجه به کیفیت مس ایران و تلاش‌های انجام شده، میزان صادرات مس در کشور دو برابر شده و هم اکنون این شرکت در صادرات نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.
ایرنا- اردشیر سعدمحمدی افزود: پروژه هیبری چینگ مس سونگون با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد در حال اجرا بوده و سعی خواهیم کرد با تسریع در اقدامات اجرایی برای اولین بار در منطقه آذربایجان، کاتد را به میزان سه هزار تن در سال تولید کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: در سال گذشته برای اولین بار بعد از نیم قرن رکورد تولید کاتد با ۲۵۰ هزار تن تولید در کشور شکسته شد و امسال نیز با تلاش همه جانبه امیدواریم این رقم را به ۲۸۰ هزار تن افزایش دهیم.
وی در خصوص اجرای پروژه فاز سه کارخانه کنسانتره مس سونگون نیز گفت: عملیات خاکی این کارخانه شروع شده و با مشخص شدن پیمانکار (ای پی سی) به زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
سعدمحمدی به اکتشافات جدید در مس سونگون نیز اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته ۲۰ میلیون تن مواد معدنی جدید اکتشاف شده و هم اکنون نیز عملیات اکتشافی در این منطقه ادامه دارد و به زودی خبرهای خوشی در این خصوص خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از بهره برداری فاز اول کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر به عنوان یکی از صنایع مرتبط با مجتمع معدن مس سونگون تا نیمه دوم آبان ماه سالجاری خبر داد و گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی فاز اول کارخانه هیدراته با بیش از ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و امروز نیز با اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی شاهد بهره برداری این پروژه مهم تا ۱۵ آبان ماه سالجاری خواهیم بود.
سعدمحمدی با بیان این‌که با اتمام آن بلافاصله عملیات اجرایی فاز دوم نیز با ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن در سال آغاز خواهد شد، افزود: مجتمع آهک هیدراته یکی از واحدهای مهم شرکت مس ایران بوده و با بهره برداری از فاز اول این پروژه مهم صنعتی علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه، سالانه با تولید ۶۵ هزار تن نیاز پنجاه هزار تنی آهک هیدراته مس سونگون را تأمین و مابقی نیز در سایر مراکز تولیدی مصرف خواهد شد.
وی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در رابطه با اکتشافات در سه منطقه “مس مزرعه، مجید آباد و نصیرآباد اهر” انجام شده و در آینده‌ای نزدیک با استقرار دستگاه‌های جدید، شرایط اکتشاف برای شناسایی پتانسیل‌های جدید مس و سرمایه گذاری برای تولید در این منطقه فراهم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه کرد: از طرح‌های اقتصادی که قابلیت سرمایه گذاری توسط شرکت مس ایران در منطقه را داشته باشد، حمایت خواهیم کرد.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …