واردات لوازم خانگی ممنوع شد

مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت گفت: در حوزه تولید ماشین لباس شویی ۵۸ درصد و در تولید تلویزیون ۶۳.۵ درصد افزایش نسبت به پارسال داریم.
صدا و سیما- کیوان گردان با بیان این که در پی بهبود و به سامان کردن تولیدات لوازم خانگی هستیم گفت: حال و شرایط تولید لوازم خانگی خوب است.
گردان با بیان این که بیش از این ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار در اختیار محصولات کره‌ای بوده است افزود: واردات لوازم خانگی به کشور صد در صد ممنوع شده است.
مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت گفت: درخصوص توزیع تولیدات گله مندیم ما تولید را بالا برده ایم، اما آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید با میزان نصب در داخل منازل تطابق ندارد و حتما دستگاه‌های نظارتی باید در این مورد به وظایفشان عمل کنند.
کیوان گردان با اشاره به مجوز ۲۵ و ۲۰ درصدی افزایش قیمت لوازم خانگی و تولیدات دیگر گفت: قیمت‌ها مشخص و در کارخانه محصول قیمت خورده است.
وی درباره عرضه ورق فولادی خارج از بورس و با قیمت بالاتر گفت: مشکل سامانه بهین یاب نیست و این سامانه کارش را دقیق انجام می‌دهد و نظارت هم روی آن وجود دارد، ما الان آمار خرید و آمار تولید شرکت‌ها را داریم و تلاش می‌کنیم میزان خرید ورق فولادی را با میزان تولیدات آنها مقایسه کنیم تا بتوانیم ورق فولادی را در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار دهیم.
حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی هم گفت: ما باید افزایش تولید بدهیم، اما در تولید مشکل داریم واقعا تامین مواد اولیه و نهاده‌ها به قیمت مناسب سخت است ما مجبوریم ورق فولاد را با قیمت بالا از بازار آزاد بخریم برای این که میزان عرضه ورق فولاد در بورس کفاف همه تولید کنندگان را نمی‌دهد و بسیاری از تولیدکنندگان ورق فولاد سرد، محصولاتشان را در بورس عرضه نمی‌کنند.
غزنوی گفت: مشکل این است که به هر کسی که پروانه بهره برداری گرفته از طریق بهین یاب ورق فولادی می‌دهند، اما کسی پیگیری نمی‌کند که چه تعدادی از آن‌ها به ازای آن، چه میزان تولیدات دارند و فولاد مبارکه نباید ورق گرمش را به کسانی بدهد که ورق سرد تولیدی شان را در بورس عرضه نمی‌کنند در این باره وزارت صمت باید یک کار فوری بکند.
محمد تاجمیر ریاحی مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه هم گفت: فولاد مبارکه صد درصد محصولاتش را در بورس عرضه می‌کند یکی به صورت مستقیم در تالار بورس و دیگری به صورت اختصاصی به تولیدکنندگان خودرو و لوازم خانگی.
وی با بیان این که صنعت فولاد می‌تواند به اندازه نیاز کشور تولید کند گفت: افزایش تولید در صنایع پایین دست موجب مقداری کمبود شده است.
حسنی سعدی سخنگوی بورس کالا هم گفت: حداقل ۸۰ درصد ورق تولید شده خارج از بورس فروخته می‌شود و فقط فولاد مبارکه محصولاتش را در بورس عرضه می‌کند.
حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم گفت: با اقداماتی که صورت گرفته قاچاق کم شده و در ۵ ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه قبل میزان کشفیات قاچاق ۵۲۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …