ایستادگی علت پیروزی ملت ایران است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در جنگ هستیم و جنگ هم شوخی ندارد، گفت: بار جنگ تنها به دوش دولت نیست، عده‌ای کنار ننشینند و راه و چاره بدهند.
فارس-‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس هستیم و امروز بعد از ۴۰سال به همه ایثارگران و رزمندگان و مردم عزیز ایران که در برابر یک توطئه جهانی به خوبی مقاومت و ایستادگی کردند احترام می‌گذاریم.
وی افزود: البته در دوره هشت ساله دفاع مقدس روزهای تلخ و شیرینی را داشتیم و بعضی از روزها بسیار غرور‌آفرین برای مردم بود و جایگاه ملت ما را و ایستادگی ملت را به جهانیان به خوبی نشان می‌داد و تبیین می‌کرد.
وی افزود: پیروزی و موفقیت که ملت بزرگ ایران با ایستادگی‌اش در ۴۰ سال قبل و هشت سال دفاع مقدس از لحاظ نظامی و دفاعی به دست آورد، امروز هم بعد از ۴۰ سال این موفقیت بزرگ سیاسی و حقوقی و دیپلماتیک را در سازمان ملل به دست آورده است.
روحانی با تأکید بر اینکه علت پیروزی آن روز و امروز ما فقط باور و ایستادگی مردم است، تصریح کرد: در ۴۰ سال پیش مردم دیدند و باور کردند که به ما تجاوز شده و ظلم کرده‌اند. یک ارتش خائن به دستور اربابانش بدون هیچ دلیلی به کشور ما و تمامیت ارضی و منافع ملی ما حمله کرده و مردم جنگ را باور کرده، لمس کردند و دیدند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم با چشم و گوششان احساس کردند که جنگ هست و بار جنگ بر دوش همه است نه بر دوش نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: مردم از روز اول به خوبی تشخیص دادند که این جنگ، جنگ علیه منافع ملی و تمامیت ارضی و شرف و افتخار ملی است و چون این را لمس کردند بار جنگ را بر دوش خود حس کردند و به ارتش و سپاه نگفتند که ما این جا نشسته‌ایم و شما بروید بجنگید.
وی با تأکید بر اینکه مردم حس کردند بر علیه خودشان این جنگ تحمیلی آغاز شده است گفت: به همین دلیل همه به میدان آمدند و یک نفر هم نبود که در میدان جنگ نباشد.
رئیس جمهور تصریح کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم و دو سال و نیم است که شبانه روز می جنگیم و مردم ما بدانند که مسئولین اقتصادی کشور در بسیاری از بخش های خصوصی و عمومی و غیردولتی در این دو سال و نیم فداکاری کردند و هنوز فداکاری می کنند.
روحانی ضمن تاکید بر اینکه این جنگ تنها دولت نیست و بر دوش همه است تصریح کرد: ما در یک جنگ بزرگ وارد شدیم و پیروز هم می‌شویم. اگر ملت ما باور کند که در جنگ هستیم، که باور هم کرده است و اگر مسئولین مثل جنگ تحمیلی همه کمربند ببندند و در این جنگ کنار هم باشیم پیروز می شویم.
روحانی افزود: امروز بحمدا… این شرایط را کم کم می بینیم و قوای سه گانه و نیروهای مسلح و همه ارکان کشور یک صدا هستند؛ همانطور که ما توانستیم با این همه فشاری که کرونا داشته و دارد در برابر آن بایستیم. رهبر معظم انقلاب ایستاد و همه مردم آمدند و همه در کنار هم قرار گرفته و به هم کمک کردیم و ان شاءا… در نهایت هم موفق و پیروز می شویم و موفقیت ما در کرونا با کشورهای پیشرفته دنیا قابل مقایسه است.
روحانی افزود:‌ پس ما امروز می توانیم و آماده هستیم برای این که در این جنگ به موفقیت برسیم. البته همیشه گفت این که ما نبودیم کما اینکه در دفاع مقدس و در این جنگ هم آغازگر نبودیم ولی در آن جنگ ایستادی و پیروز شدیم و در این جنگ هم ایستادیم و انشاا… پیروز می‌شویم.
وی ادامه داد: دولت هم امکانات لازم را در بخش اقتصادی برای حل موانع تولید که الان معاون اول مسئول آن شده مشکلات را رفع کند، برای تسویه حساب تسهیلات ارزی که شرکت ها گرفته اند راه را باز کرده ایم تا هر شرکتی که تسهیلات ارزی صندوق توسعه و چه از بانکها گرفته میتواند با ریال تسویه کند. یعنی مشکلات ما هم همواره مدنظر ما بوده و برای آنها راه حل در نظر گرفتیم.
رئیس جمهور در پایان گفت: امیدوارم خداوند ما را در این جنگ هم که یک امتحان بزرگ هست به پیروزی و موفقیت بزرگ برساند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …