نان در تبریز گران نمی‌شود

فرماندار تبریز گفت: هرگونه افزایش قیمت نان بدون ابلاغ، غیرقانونی است و با گرانفروشان برخورد خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران جوان- بهروز مهدوی با توجه به وجود برخی شایعات در خصوص گرانفروشی توسط تعدادی از واحد‌های نانوایی گفت: هیچگونه مجوزی برای افزایش قیمت نان توسط فرمانداری صادر نشده است.
فرماندار تبریز گرانفروشی احتمالی برخی واحد‌های نانوایی را اقدامی خودسرانه دانسته و افزود: قیمت‌های رسمی ابلاغی در ابتدای سال جاری، به دو شکل یارانه‌ای و آزادپز مبنای فروش نان می‌باشد که تمام واحد‌های نانوایی مکلف به رعایت آن هستند.
مهدوی از شهروندان خواست هرگونه گرانفروشی را به اداره صمت و واحد بازرسی فرمانداری گزارش دهند.
همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با توجه به افزایش نیافتن قیمت گندم آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای و همچنین مطلوب بودن نحوه تخصیص آرد و حمل و نقل آن، واحد‌های نانوایی همچنان موظف به رعایت نرخ مصوب شورای آرد و نان آذربایجان‌شرقی هستند.
حبیب امین زاده افزود: با واحد‌های صنفی نانوایی گران فروش و کم فروش برخورد جدی و به هنگام صورت می‌گیرد و در صورت تکرار تخلف، سهمیه آرد آن‌ها قطع می‌شود و همچنین افزایش قیمت نان به دلیل استفاده از افزودنی‌ها نظیر روغن و یا کنجد ممنوع است.
وی با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر قیمت نان در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از توان همه نیرو‌های بازرسی اعم از سازمانی، اتحادیه‌ها و بسیج برای نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت واحد‌های نانوایی استفاده خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآوری کرد: طبق اعلام ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، واحد‌های نانوایی موظف به رعایت موازین بهداشتی از جمله استفاده از دستکش، ماسک و محلول‌های بهداشتی بوده و باید حتی الامکان از دریافت وجه نقد خودداری کنند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …