خام‌فروشی، مانع رونق تولید است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: برای رونق و جهش تولید باید از خام فروشی مواد مختلف معدنی که در حقیقت ثروت کشور هستند، جلوگیری کرد و با ایجاد کارخانه‌های فرآوری، زمینه ساز اشتغال جوانان شد.
تسنیم- حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران، با تاکید بر تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: خام‌فروشی و صادرات کنسانتره مس از سونگون و دیگر مواد معدنی از استان به دیگر کشورها باعث از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی در استان می‌شود.
وی با بیان این‌که باید با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز، احداث کارخانه ذوب در ورزقان تسریع شود، اضافه کرد: با یک برنامه‌ریزی اصولی و کارآمد و ایجاد صنایع پایین دستی می‌توانیم صنعت مس را در کشور توسعه داده و اقتصاد ملی را از وابستگی به نفت نجات دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: رویکرد صادرات محوری در سونگون، یکی از بهترین سیاست‌های اتخاذی است که باید استمرار داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین الزامات اقتصاد مقاومتی توجه به معادن و ذخایر خدادادی و همچنین پرهیز از خام فروشی است.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …