رفع موانع تولید در اولویت قرار دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توهین به مسئولان نظام، نه از روی خیرخواهی بلکه همراهی با دشمنان است.
ایرنا- محمدرضا پورمحمدی، در مراسم افتتاح مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: باید به کسانی که در این شرایط سخت برای اداره کشور تلاش می‌کنند، کمک کرد.
وی با ابراز خرسندی از وجود همدلی و صمیمیت بین بخش‌های دولتی و خصوصی استان، اظهار داشت: نتیجه این همدلی در عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نمود عینی یافته است.
استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از اهتمام مسئولان برای راه ‌اندازی مرکز فوریت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری، گفت: این اقدام در سالی که به نام جهش تولید مزین شده اقدام بسیار ارزشمندی است.
پورمحمدی، ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی، پیام چنین اقداماتی به جامعه این است که رفع موانع تولید و حل مشکلات اقتصادی در اولویت مسئولان کشور قرار دارد.
وی یادآوری کرد: طبیعی است که جنگ اقتصادی هم مانند جنگ نظامی، تبعاتی داشته باشد و مهم این است که انتظارات و توقعات متناسب با شرایط جنگی باشد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه همه باید باور کنیم که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس همه ملت با تمام وجود به میدان آمدند امروز نیز همه باید در کنار هم باشیم و برای حل مشکلات تلاش کنیم.
پورمحمدی، افزود: همه باید برای تامین امنیت سرمایه‌گذاران تلاش کنند و وظیفه مسئولان نظام و دولت، تسهیل کار صنعتگران و تولیدکنندگان در چارچوب قانون است و باید از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند در این جهت استفاده کنند و اجازه ندهند چرخه اقتصاد کشور کند شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی هم در این مراسم هدف از راه‌اندازی مرکز فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری را کاهش بروکراسی اداری، تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی و تسریع در تصمیم‌گیری‌های این بخش عنوان کرد و گفت: در این مرکز، نیازمندی‌ها و مشکلات بخش صنعت و تولید شناسایی شده و به دستگاه‌ها منعکس می‌شود.
حبیب امین‌زاده، افزود: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مستقر در این مرکز از طریق شماره تماس ۳۵۲۱۱۱۱۱ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت پیام‌های تولیدکنندگان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران هستند.
وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: تاکنون ۳۰۰ پرونده واحدهای صنعتی و تولیدی در این کارگروه بررسی شده و این کارگروه از نظر انباشت پرونده نیز کمترین پرونده را در سطح کشور دارد.
امین‌زاده، با بیان اینکه نمایشگاه نیازمندی‌های صنایع استان راه اندازی شده است، ادامه داد: در این نمایشگاه، قطعات مورد نیاز تولیدکنندگان و صنعتگران استان به نمایش گذاشته شده و مخترعان و مبتکران می‌توانند برای تولید این قطعات که از خارج تامین می‌شود، با صنعتگران همکاری کنند.
مرکز شبانه‌روزی فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری استان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری راه اندازی شده است.
در این مرکز، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید و صنعت مستقر شده‌اند و صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت غیرحضوری، مشکلات خود را برای پیگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …