آذربایجان‌شرقی در رفع موانع تولید در کشور پیشتاز است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در شش ماهه اول امسال، واحدهای تولیدی و صنعتی استان دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برخوردار شده اند.
ایرنا- حبیب امین زاده در بازدید از واحد تولیدی اکسیژن در شهرستان مراغه افزود: این میزان تسهیلات در زمینه های مختلف مالیاتی، استمهال و تسهیلات بانکی در قالب ۳۰۰ پرونده ارائه شده به ستاد تسهیل آذربایجان‌شرقی ارائه شده است.
وی ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی، از مجموع ۱۰۵ واحد راکد هدف گذاری شده برای احیا در سال جاری تاکنون ۴۹ واحد به چرخه تولید بازگشته که ۳۷ واحد آن در شهرک های صنعتی واقع شده اند.
امین زاده اضافه کرد: همچنین با موافقت وزارت صمت، اورژانس ستاد تسهیل در آذربایجان‌شرقی به عنوان دومین استان کشور با اختیارات تام ایجاد شده که در آن دستگاه های اجرایی و متولی امر به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت و احصای مشکلات واحدهای تولیدی با هدف بازگرداندن آنها به چرخه تولید هستند.
وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی توانسته است رتبه اول کشوری را در رفع مشکلات واحدهای تولیدی کسب کند.
معاون برنامه ریزی فرمانداری مراغه نیز گفت: حمایت از واحدهای تولیدی در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار دارد.
حکیمه انتظاری افزود: در این راستا و با توجه به نیاز منطقه، از واحدهایی چون تولید اکسیژن بهروزی که دومین واحد تولیدی در سطح آذربایجان‌شرقی است، حمایت می شود.
وی اضافه کرد: برای این منظور، با موافقت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ۲ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل و راه اندازی این واحد مصوب شده است.
انتظاری افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی، در فاز اول ۱۲۰ تن اکسیژن مورد نیاز استان های همجوار در هر ماه تولید شده و زمینه اشتغال بیش از ۱۵ نفر ایجاد می شود.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …