ترامپ: بایدن پیروز انتخابات نیست!

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی رسانه های آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، جو بایدن نامزد حزب دموکرات با کسب ۲۹۰ رای الکترال موفق به پیروزی در این انتخابات شده است. دونالد ترامپ که دارای ۲۱۴ رای الکترال کالج می باشد، هم مدعی شده که در انتخابات تقلب شده و در حقیقت برنده واقعی اوست.
به گزارش ایرنا از رسانه های آمریکایی، بایدن که با ۲۶۴رای الکترال در برابر ۲۱۴رای ترامپ پیشتاز بود با نهایی شدن آرای ایالت های پنسیلوانیا و نوادا و کسب ۲۶ رای از این دو ایالت مجموع آرای الکترال خود را به ۲۹۰ رساند و به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد.
جو بایدن با نهایی شدنش به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات کامالا هریس دیگر نامزد این حزب در رقابت های مقدماتی را به عنوان معاون خود معرفی کرد، حال با پیروزی این دو نفر هریس مهاجر زاده به عنوان اولین زنی در تاریخ آمریکا شد که به عنوان معاون اولی این کشور برگزیده می شود.
وی همچنین اولین زن سیاهپوستی است که به این سمت برگزیده می شود.
سناتور ایالت کالیفرنیا دختر پدری جاماییکایی و مادری هندی است که در دانشگاه برکلی آشنا شدند و خیلی زود از هم جدا شدند. مادر و پدر هریس در زمره مهاجرانی بودند که به امید تحصیل بهتر به آمریکا آمدند و در آنجا ماندند.
پدرش دکترای اقتصاد را از دانشگاه برکلی به دست آورد و تا پایان عمر در دانشگاه استنفورد تدریس کرد. مادرش به عنوان محقق حوزه سرطان پستان در آمریکا و کانادا کار کرد. به همین خاطر، هریس یکی از دموکرات‌های دو آتشه مدافع مهاجران است و با نهادهای حامی حقوق مهاجران همکاری کرده است.
رئیس جمهوری آمریکا بعد از اعلام پیروزی بایدن در توییتی ادعا کرد که ۷۱ میلیون رای به دست آورده و در انتخابات برنده شده است اما به ناظران ستاد وی اجازه ورود به اتاق‌های شمارش رای داده نشد.
وی در پیامی توئیتری که با حروف بزرگ انگلیسی نوشت، اعلام کرد: ناظران اجازه نداشتند که وارد اتاق‌های رای شوند. من برنده انتخابات شده و ۷۱ میلیون رای قانونی به دست آوردم.
ترامپ افزود: چیزهای بدی اتفاق افتاد که به ناظران ما اجازه داده نشد، آنها را ببینند. میلیون‌های برگه رای پستی برای کسانی فرستاده شد که اصلا درخواستی برای این برگه‌ها نداشتند.
شبکه اجتماعی توئیتر بلافاصله به این توئیت برچست زد و نوشت: این ادعا درباره تقلب انتخاباتی مورد مناقشه است.
جو بایدن در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.
بایدن، اولین موضوع کاری خود را کرونا اعلام کرد.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …