افزایش یارانه نقدی در بودجه ۱۴۰۰ بررسی می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از بررسی افزایش میزان یارانه‌ نقدی ماهانه در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد.
ایلنا- حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره ثبت نام مجدد افراد برای دریافت یارانه و «آزمون وسع» که گفته می‌شود برای راستی‌آزمایی از افراد گرفته می‌شود، گفت: ثبت‌نام مجدد دریافت یارانه‌ها که مجلس با آن موافقت کرد، برای این است اشخاصی که شرایط دریافت یارانه نقدی، طرح‌های معیشتی و یا طرح مصوب مجلس را دارند از امکان بهره‌مندی آن محروم نشوند.
این عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منظور از آزمون وسع یعنی این که دولت طی یکسری از مراحل افراد را شناسایی می‌کند که آیا جزو هفت دهک جامعه هستند یا خیر که اگر جزو هفت دهک باشند این اشخاص باید ثبت‌نام شوند.
وی درباره این‌که چه گروهی شامل دریافت یارانه مصوب مجلس شورای اسلامی می‌شوند، عنوان کرد: سه گروه افراد با درآمد کمتر از حداقل، حداقل و متوسط شامل این طرح می‌شوند.
نماینده تبریز، آذر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درآمد متوسط، حداقل یا کمتر از حداقل یعنی افرادی که درآمد متوسط دارند و میانگین جامعه هستند و اشخاصی را شامل می‌شود که به اندازه حداقل حقوقی که همه ساله برای کارگران تعیین می‌کنند را می‌گیرند. البته بعضی از افراد هم هستند که از این حداقل پایین‌ترند که حدود ۲۰ میلیون نفر در جامعه هستند، این افراد در طرح مجلس ۱۲۰ هزار تومان یارانه شامل حالشان می‌شوند.
وی ادامه داد: بقیه افراد هم آنانی هستند که درآمد متوسط دارند و حداقل دستمزد را شامل می‌شوند که به آنها ۶۰ هزار تومان یارانه خرید کالا تعلق می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سوالی که امروز مطرح می‌شود این است که چرا به جای طرح‌های مختلف یارانه‌های نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: یارانه‌ای که طی روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم، یک کمک خرج شش ماهه است و بنا است در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش یارانه نقدی را هم مورد بررسی قرار دهیم، البته نظر شخصی من این است که مقدار یارانه باید افزایش پیدا کند.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …