نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی: بازگویی واقعیت‎های دفاع مقدس وظیفه مهم اهل قلم است

از کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» رونمایی شد
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در مراسم رونمایی از کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» بر انتشار واقعیت‎های دفاع مقدس به دور از شائبه تحریف تاکید نمودند.
تبریز- خبرنگار مهدآزادی- حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، حفظ و انتقال وقایع دوران ارزشمند دفاع مقدس را وظیفه مهم اهل قلم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه امروز راویان صدیق دفاع مقدس در قید حیات هستند و قلم بدستان می‎توانند وقایع آن دوران را بدون تحریف منعکس نمایند. وظیفه سنگین ناشرین و نویسندگان، حوزه هنری، فیلم‎سازان و رسانه‎ها این است که وقایع دوران دفاع مقدس را به دور از شائبه تحریف نشر دهند.
وی ضمن اشاره به بازدید از کتابخانه‎های تبریز همزمان با هفته کتاب تصریح کرد: اگر بخواهند مملکتی را از نظر فرهنگی بررسی کنند به سرانه مطالعه، تعداد عناوین و تیراژ کتب منتشره مراجعه می‎کنند و تاکید کرد برای ترغیب جوانان به این مهم، نوسازی و زیباسازی کتابخانه‎ها یکی از ضروریات است.
امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود پیام‎های جمعه را تاثیرگذار ذکر نمود و افزود: همانطور که در پیام جمعه هفته قبل متذکر شدم اهدای کتاب، ترویج کتابخوانی، تالیف و نشر کتاب امور بسیار ارزشمند در جامعه اسلامی می‌باشند.
وی در این مراسم اظهار داشت: نقش محوری شهید محراب آیت‎ا… قاضی طباطبایی در پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس اسناد و مدارک در این کتاب نمایان است.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: در کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» علاوه بر تبیین نقش علمای گرانقدر آذربایجان شرقی از بازاریان، دانشجویان و کسانی که در این راه شهید آیت‎ا… قاضی طباطبایی را همراهی و حمایت کردند نام برده شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‎هاشم در پایان از استاد سیدمحمدمسعود نقیب مدیر پیشین مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمالغرب کشور و مولف این اثر ماندگار بعنوان شاعر، نویسنده و چهره تاثیرگذار در استان نام برد و همچنین از پشتکار و اهتمام سیدمحمدحسین بلاغی رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی بعنوان چهره خدوم قرآنی که در مدت کوتاه مسئولیتش سه کتاب با ارزش «سرای انقلاب»، «شدم راننده جنگ» و «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی منتشر شده است و همچنین از همکاری و تلاش جواد کریم‎نژاد و دست‎اندرکاران انتشارات سوره مهر که در نشر کتب حوزه مطالعات پایداری زحمت بسیار می‎کشند، تشکر و قدردانی کرد.
در این مراسم استاد سیدمحمد مسعود نقیب مولف کتاب نیز گزیده‎هایی از مطالب و اسناد شاخص موجود در کتاب از جمله سند منحصربفرد تلگرام با حروف انگلیسی شهید آیت‎ا… قاضی طباطبایی به عراق و نامه مهم مرحوم آیت‎ا… بنی فضل به حضرت امام خمینی(ره) را بیان نمود.
در این آیین فرهنگی که با حضور تنی چند از علما و مسئولان فرهنگی استان برگزار گردید از تلاش و زحمات حجت‎الاسلام رسول برگی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آذربایجان شرقی در به ثمر رسیدن انتشار این کتاب و حجت‎الاسلام حسین تقی‎زاده رئیس پیشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان تقدیر گردید.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …