۱۰ میلیون خانوار بسته معیشتی دریافت می‌کنند

رئیس جمهور از اختصاص بسته معیشتی چهار ماهه و وام یک میلیون تومانی برای ۱۰ میلیون خانوار خبر داد.
صدا و سیما- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: در زمان تعطیلی ادارات، حقوق ثابت بگیر‌ها مشکلی ندارند و در حال حاضر آن‌هایی مشکل دارند که باید روزانه کار کنند تا بتوانند مخارج خود را تامین کنند به همین دلیل طبق محاسبه‌ای که شده باید به یک سوم جامعه برای مدت چهار ماه بسته کمک معیشتی ارائه دهیم که شنبه در ستاد ملی کرونا تصویب خواهیم کرد.
وی افزود: افرادی که مشمول این بسته می‌شوند در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند به ازای هر نفر ماهانه ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند تا کمکی شود برای معیشت مردم در این مدت. همچنین وام یک میلیونی هم به همین خانواده‌ها که حدود ۱۰ میلیون خانواده هستند شبیه وام قبلی پرداخت می‌شود البته نه برای همه یارانه بگیر‌ها بلکه برای ۱۰ میلیون خانوار.
روحانی گفت: در گذشته گفته شده که ما در درمان کرونا اگر کسی بیمه نیست حتما تحت پوشش قرار بگیرد و دارو‌هایی که توصیه می‌شود آن دارو‌ها هم مشمول بیمه می‌شود این‌ها کمک‌هایی است که در این مدت انجام می‌شود.
رئیس جمهور افزود: وقتی تعداد فوتی‌های ایران به روزانه بیش از ۴۰۰ و نزدیک به ۵۰۰ نفر رسیده است این یک هشدار و زنگ خطر برای همه ماست و باید کمک کنیم این برنامه جامع برای مقابله با کرونا به خوبی اجرا شود و آن هم در سایه این است که اول مردم، نیرو‌های انتظامی، بسیج و گروه‌های ناظر همه باید دست به دست هم دهند تا این طرح به خوبی و با قوت اجرا شود.
روحانی اضافه کرد: از شنبه آ‌ینده تمام قوا، شرکت‌های دولتی و غیر دولتی در شرایط قرمز نباید جلسه‌ای با حضور بیش از ۱۵ نفر داشته باشند. این دستورالعمل و چارچوبی است که وزارت بهداشت و درمان تدوین کرده در قرارگاه مورد بررسی قرار گرفته و در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شده و، چون جزو مصوبات شورای عالی امنیت ملی است حکم قانون را دارد و همه کشور در شرایط قرمز، نارنجی و زرد باید این مقررات را اجرا کنند و در پروتکل‌هایی که دیروز ابلاغ شده همه بخش‌ها مشخص شده است.
وی گفت: در جلسه ستاد اقتصادی دولت و نیز امروز بحث کردیم که در کنار این محدودیت‌های شدید و تعطیلات بخش‌هایی از کشور، فشار اقتصادی روی مردم زیاد می‌شود و دولت باید در این زمینه کمک‌هایی انجام دهد تا بخشی از این مشکلات کاهش پیدا کند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …