آذربایجان‌شرقی در وضعیت «نارنجی» کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۱۰۰ هزار کیت تشخیصی سریع ویروس کرونا در استان توزیع می‌شود.
باشگاه خبرنگاران جوان- محمدحسین صومی در جلسه استانی بررسی روند اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در استان گفت: به طور میانگین روزانه ۴۵۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا سهمیه برای استان تعلق گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیاز‌های بیماران کرونایی و سالمندان از محور‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ذکر کرد و افزود:حدود ۳۰۰۰ تیم مراقبتی با حضور مراقبین سلامت و بهورزان در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان‌شرقی نیازی به آمارسازی نداریم؛ بلکه باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در استان با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان‌شرقی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۵ درصد از مجموع مبتلایان کرونایی در استان جان‌باخته‌اند.
صومی با تاکید بر این‌که آذربایجان‌شرقی در وضعیت «نارنجی» کرونایی است خاطرنشان کرد: تنها ۵ شهرستان در وضعیت زرد است و مابقی شهرستان‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند و آذربایجان‌شرقی از لحاظ بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در رتبه‌بندی وزارت بهداشت در رتبه ۱۹ کشور قرار دارد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …