لغو تحریم‌ها حق مردم ایران است

رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار داشت: امروز با وجود جنگ اقتصادی وکرونا سخت‌ترین روز‌ها برمردم می‌گذرد و دولت دراین شرایط بار مسئولیت را برعهده دارد.
شبکه خبر- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی با اشاره به تحولات هفت سال و چند ماه اخیر و اقدامات دولت در این مدت گفت: خداوند را شکرگزارم که بار مسئولیت اداره کشور را در سخت‌ترین شرایط یک قرن گذشته بر دوش ما گذاشت و امروز با وجود جنگ اقتصادی و همچنین ویروس کرونا سخت‌ترین روز‌ها و ماه‌هایی است که بر مردم کشور می‌گذرد و دولت در سخت‌ترین شرایط بار مسئولیت را برای اداره کشور بر دوش دارد.
روحانی تصریح کرد: یکی از خدماتی که دولت دنبال می‌کند شکستن تحریم است دولت بسیار امیدوار است که در این زمینه گام‌های خوبی بردارد به این دلیل که جنگ اقتصاد ترامپ شکست خورد همه دنیا معترف هستند که این جنگ شکست خورد.
وی ادامه داد: همه دنیا به آمریکا فشار می‌آورد به این که برجام باید برگردد و فعال بشود یکی از خدمات دولت دوازدهم دولت با همه توان نگذاشت برجام نابود بشود ترامپ هدف اصلی نابودی برجام بود که ناموفق بود و البته داخل عده‌ای دنبال این بودند که برجام را از بین ببرند ما تلاش مان انجام دادیم برای این که بر جام زنده بماند و به موقع مناسبت دو مرتبه نقش خودش را ایفا بکند.
وی با بیان این که ما در برجام به حقوق‌مان دست یافتیم گفت: مقصود این نیست که مذاکرات و توافقی که انجام شده بی نقص است چرا که بی نقص فقط خداست و همه چیز در دنیا نقص و ایراد دارد. ممکن است در این توافق هم ایراداتی باشد، اما به طور یک نسبی یک توافق بسیار مهم تاریخی در تاریخ ایران بوده است و حتما بی سابقه است و من در تاریخ منطقه هم سراغ ندارم که کشوری با شش کشور بزرگ بتواند مذاکره کند و در شرایط تحریم موفقیت به دست بیاورد.
روحانی با بیان این که عده‌ای می‌خواستند برجام را نابود کنند و ما این را حفظ کردیم گفت: من قبلا هم گفتم دست و پای برجام را شکسته بودند و برجام با این دست و پای شکسته روبروی ترامپ ایستاد و سازمان ملل ۳ بار آمریکا و ترامپ را مفتضح کرد.
وی تاکید کرد: یکی از اهداف ما این است که به اهدافمان در زمینه هسته‌ای و حقوق مردم برسیم. پایان تحریم به معنای این است که مردم به یکی از حقوق حقه خود دست یابند. تروریسم اقتصادی متوقف شده است به این معنا است که جنایت متوقف شده است، جنایت‌کار اگر جنایت خود را متوقف کرد، منتی بر سر جنایت شده ندارد، اما کسی که مورد هجمه قرار گرفته است اگر یک ساعت و یک روز زودتر به حقش برسد این حق طبیعی اوست.
رئیس دولت دوازدهم افزود: دولت نخواهد گذاشت که عده‌ای بخواهند پایان تحریم را به تاخیر بیاندازند. عده‌ای می‌خواهند پایان تحریم را به تاخیر بیاندازند ما یک ساعت و یک دقیقه هم به آن رضایت نخواهیم داد و در برابر آن‌ها خواهیم ایستاد. تحریم باید بشکند این حق مردم است. آمریکا باید به تعهداتی که قبلا داده برگردد و بار‌ها هم گفتیم اگر همه به تعهدات کامل برگردند ما هم به تعهدات کامل برخواهیم گذشت.
روحانی اضافه کرد: امسال علاوه بر جنگ اقتصادی با کرونا مواجه شدیم البته از اواخر بهمن سال گذشته و همه امسال را ما گرفتار این ویروس بودیم و احتمالا تا پایان سال هم کم و بیش همین مشکل را خواهیم داشت تا به سال آینده برسیم.
رئیس دولت تدبیر و امید گفت: دولت در هفت ماه و نیمی که تقریبا از عمر این دولت باقی مانده، همه تلاش ما این است که طرح‌های مهمی که داریم تا پایان این دولت بتوانیم به اتمام برسانیم.
وی تصریح کرد: لوایح مهم ما در مجلس متاسفانه هم در مجلس دهم و هم در مجلس یازدهم هنوز به تصویب نرسیده است که امیدواریم در این مجلس به تصویب برسد.
رئیس جمهوری گفت: در اینجا لازم شد اشاره کنم به عنوان مثال لایحه شفافیت، لایحه تعارض منافع، مبارزه با فساد سه لایحه مادر و بسیار مهم این دولت است که در مجلس قبلی تقدیم شد و در مجلس قبلی باقی ماند و به بررسی نرسید در این مجلس امیدواریم به بررسی برسانیم.
رئیس جمهوری افزود: کار بزرگی در پیش داریم اجرای انتخابات سال ۱۴۰۰ است که امیدواریم انتخابات شکوهمند و با حضور همه احزاب و گروه‌ها و با یک رقابت بسیار خوبی برگزار بشود.
روحانی اظهار کرد: کار مهم دیگری که در پیش رو داریم بحث کروناست ما در بحث کرونا یک مدیریت متناسبی از اول آغاز کردیم جزو کشور‌هایی هستیم که به طور منظم آمار دقیق را در اختیار مردم گذاشتیم شما می‌دانید که در این زمینه همه کشور‌ها این کار را نکردند.
وی خاطر نشان کرد: از روز اول آمار را در اختیار مردم گذاشتیم همه تلاش ما این است که موج سوم امروز کنترل کنیم تلاش بعدی وارد موج چهارم کرونا نشویم تلاش ما بر این است و مسئله تهیه واکسن که د ر اختیار مردم قرار داده بشود.
رئیس جمهوری تاکید کرد: واکسیناسیون را چه از طریق تولید داخلی و یا از خارج را در زمان نزدیکی شروع می‌کنیم. امیدوارم ما در این مدت بتوانیم اهدافی را که داریم به آن دست یابیم به همین دلیل وقت این کار را نداریم به حاشیه سازی‌ها توجه کنیم بسیاری از حرف‌ها زده می‌شود پاسخ ندادن دال بر جواب نداشتن ما یا ضعف ما نیست به خاطر این که ما فرصت نداریم فرصت ما بر این است تا روز آخر خدماتی که بر‌ای مردم باید انجام بدهیم این خدمات را بتوانیم انجام بدهیم.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …