در تعیین تعرفه عوارض محلی به منافع مردم توجه شود

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به منافع مردم در تعیین تعرفه عوارض محلی شهرداری تاکید کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان – محمدرضا پورمحمدی در نشست بررسی تعرفه عوارض محلی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۰، با بیان اینکه تعرفه عوارض محلی به صورت مستقیم با زندگی شهروندان ارتباط دارد، گفت: تصویب تعرفه عوارض محلی شهرداری باید در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن منافع مردم و اصول کارشناسی صورت گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در تصویب تعرفه عوارض محلی، نظرات همه ذینفعان باید لحاظ شده و از اصول علمی و کارشناسی در این زمینه استفاده شود.
وی افزود: در عین حال که باید از تجارب شهر‌های دیگر در تصویب تعرفه عوارض محلی استفاده کنیم باید توجه داشت که شرایط توسعه شهر‌ها متفاوت است و باید ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه شهری در این زمینه مورد توجه قرار گرفته گیرد.
پورمحمدی با بیان اینکه بخشی از درآمد‌های شهرداری از محل عوارض محلی است، افزود: خوشبختانه شورای شهر تبریز در تصویب تعرفه‌های عوارض محلی نگاه منطقی داشته و هیات تطبیق مصوبات شورا نیز باید بحث‌های کارشناسی را در این زمینه جدی بگیرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تامین نظر سازندگان و انبوه‌سازان مسکن در تصویب تعرضه عوارض محلی تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش اثرگذار صنعت ساختمان در رونق اقتصادی، تعرفه عوارض محلی باید به گونه‌ای باشد که موجب رکود در این صنعت نشود.
در این نشست در خصوص نحوه تدوین و تصویب تعرفه عوارض محلی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۰ بحث و بررسی شد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …