برنامه ریزی همایش بین المللی شیخ محمد خیابانی در دفتر رئیس مجلس

نشست هماهنگی و برنامه ریزی همایش بین‌المللی شیخ شهید محمد خیابانی با حضور رئیس حوزه ریاست، مدیر کل روابط عمومی و امور فرهنگی مجلس در محل دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
صدا و سیما- در این نشست مسئول ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شهید محمد خیابانی با اشاره به جایگاه و شخصیت شیخ شهید در تاریخ مبارزاتی ایران و آذربایجان گفت: سخنان امروز مقام معظم رهبری درباره شخصیت‌های پیشرو و تحول آفرین، لزوم بزرگداشت رجالی، چون شیخ شهید محمد خیابانی و دیگر بزرگان ایران و آذربایجان را دو چندان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میر تاج الدینی افزود: بعد از آغاز فعالیت ستاد بزرگداشت اقدامات ارزشمندی برای تبیین این شخصیت تاریخی انجام شده است.
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی توسط این ستاد گفت: تاکنون سه کارگاه هنری و ادبی و پنج پیش همایش با موضوعات مربوط به ابعاد شخصیت شهید خیابانی برگزار شده است و ششمین پیش همایش با موضوع شیخ شهید محمد خیابانی معلم تحول‌آفرین و هویت ساز فردا با حضور معلمان و دانش آموزان برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: در کنار پیش همایش‌های علمی، برنامه‌های هنری نیز با هدف تولید محتوا از تاریخ زندگی شیخ شهید محمد خیابانی برگزار و در حال اجرا می‌باشد.
آقاپور عضو کمیته علمی ستاد بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کمیته گفت: استقبال مجامع علمی از فراخوان مقاله این همایش بین‌المللی کم نظیر بود.
مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات در بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ شهید محمد خیابانی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی شخصا پیگیر و علاقمند برنامه‌های ستاد این بزرگداشت است.
نگاهداری افزود: تلاش می‌کنیم در تداوم برنامه‌های ستاد بزرگداشت، همایش اصلی نیز در تبریز و تهران و شبستر در شأن این شخصیت مبارز برگزار شود.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …