نحوه ثبت نام کاندیداهای عضویت در شوراهای اسلامی شهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین موضوع در ماه‌های آینده است، گفت: دشمنان و معاندان نظام به بهانه‌های مختلف از جمله کرونا به دنبال ایجاد ترس و نگرانی برای عدم حضور گسترده مردم در انتخابات هستند.
ایرنا – علیار راستگو در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان افزود: این درحالی است که در چند کشور بزرگ جهان از جمله آمریکا با وجود شرایط کرونایی بدتر، انتخابات برگزار شده است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن ماه امسال فرمودند «علاج مشکلات انتخابات پرشور است» و بر همین اصل اکنون بزرگترین رسالت ما برگزاری انتخابات پرشور با رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور است.
راستگو اضافه کرد: انتخابات مولفه قدرت است و امنیت ملی و سرنوشت کشور برای چهار سال آینده مطرح است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با شیوع کرونا سبک زندگی مردم در طول یکسال گذشته بسیار تغییر کرده بطوری که تمامی الگوهای پیش بینی و طراحی شده برای توسعه و مبلمان شهری را برهم زد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان از موفق ترین استان ها در مدیریت کروناست، ادامه داد: ضروری است متناسب با این وضعیت پیش بینی های لازم انجام گیرد در غیر اینصورت هزینه های گزافی باید پرداخت کنیم.
راستگو با تاکید بر رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، افزود: کرونای جهش یافته انگلیسی در چند شهرستان استان گزارش شده و دانشگاه علوم پزشکی تبریز رهگیری های لازم را انجام می دهد.
همچنین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره شش ستاد انتخابات کشور آمده است: به آگاهی عموم ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند پیرو اطلاعیه شماره چهار، ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹آغاز و تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ (به مدت هفت روز) ادامه خواهد یافت.
بر اساس این اطلاعیه داوطلبان می‌توانند به چهار روش زیر اقدام کنند:
ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام.
ثبت نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام.
ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام.
ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰).
در این اطلاعیه به مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اشاره و تاکید شده است:
ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.
اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن.
اصل کارت ملی و تصویر آن.
اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان.
یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید.
ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهر‌های تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهر‌های بالای بیست هزار نفر جمعیت.
اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا.
اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر.
تبصره: کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …