ضرورت واگذاری مدیریت معادن کشور به استان ها

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص قرار گرفتن درآمد حاصل از تداوم پروانه معادن در اختیار استان‌ها، گفت: مدیریت معادن هر استان را به همان استان واگذار کنیم.
ایسنا- سید محمد رضا میرتاج‌الدینی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با اشاره به این مسئله که پیشنهاد مذکور، در راستای برنامه ششم توسعه است، اظهار کرد: در این حکم که سال گذشته هم بوده است حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان درآمد نقد وجود دارد که از معدن‌کاران و معدن‌داران اخذ شده و این مبلغ غیر از حقوق دولتی و مالکانه بوده و صرفا برای تداوم پروانه اشتعال معادن اخذ می‌شود. پیشنهاد ما این است که این مبلغ در اختیار استان‌ها قرار گیرد.
وی گفت: خوشبختانه کشور ما هفت درصد کل معادن دنیا را دارد و تقریبا همه استان‌ها معدن دارند هرچند هنوز بیش از ۷۰ درصد آن‌ها اکتشاف یا استخراج نشده‌اند، اما اگر مبلغ مذکور در اختیار استان‌ها قرار بگیرد، رشد ما در حوزه معدن بیشتر خواهد بود و اگر معادن ما احیا شود می‌تواند جایگزین نفت و گاز شود که سیاست‌های کلان برنامه‌های پنج ساله نیز همه در همین راستا است.
وی متذکر شد: احیای معادن در صورتی به شکل مطلوب پیش خواهد رفت که ما مدیریت معادن هر استان را به خود استان بدهیم، اگر این اتفاق بیفتد، تحولی در حوزه معدن ایجاد خواهد شد.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …