بخش عمده فشار مالیاتی بر دوش کسبه و کارمندان است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: معتقدیم که شفافیت مالی و درآمدی باید از سوی همه اجرا شده و درآمدها روشن باشد و این شفافیت مالی به اینکه فشار مالیاتی برعهده بخشی از جامعه نباشد و بر گروه خاصی فشار وارد نشود، کمک می‌کند.
ایلنا- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی درخصوص بحث مالیات بر خودروها و خانه‌های لوکس و اثرات اجرای آن بر بازار گفت: این یک رویکرد درستی بود که مجلس نسبت به آغاز آن اقدام کرد و این تنها شروع کار در جهت شناسایی افراد و گروه‌هایی است که فرار مالیاتی دارند.
وی افزود: در حال حاضر بخش عمده فشار در حوزه درآمد مالیاتی کشور بر روی دوش کسبه، اصناف و کارمندان است؛ در حالی که خیلی‌ها هستند مانند همین کاربران فضای مجازی که چند صد هزار مخاطب دارند و از امکانات شبکه اینترنت کشور استفاده کرده و کسب درآمد می‌کنند اما مالیات پرداخت نمی‌کردند که ما تصویب کردیم این‌ها باید برای فعالیت‌های تجاری و مالی که دارند، مالیات پرداخت کنند. همچنین در کنار این‌ها افرادی هستند که خانه‌ها و ماشین‌های لوکس دارند و لازم است مالیات آن را نیز بپردازند.
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به حذف مالیات بر ناشرین کتب کمک درسی، ابراز داشت: یک مورد دیگر حذف معافیت مالیاتی ناشران کتاب‌های کمک درسی بود؛ اگرچه این کتب برای مصرف دانش آموزان است اما ناشرین آن درآمدهای کلان از این راه دارند. هرجا که فروش انبوه وجود دارد، حتی اگر یک درصد هم سود داشته باشد یک درآمد قابل توجه خواهد بود و باید مالیات آن را پرداخت کنند.
وی در خصوص اثرات تصویب این طرح در بازار اقتصادی کشور، گفت: یکی از اثرات تصویب دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای گرانقیمت می‌تواند کاهش قیمت‌هایی باشد که به صورت کاذب رشد کرده است و موضوع دریافت مالیات به صورت قهری در این مساله موثر خواهد بود. البته واردات خودروهایی که اکنون در مناطق آزاد موجود هستند را هم مجوز داده شد که آن هم می‌تواند یه تعدیل قیمت‌ها کمک کند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …