نظام توزیع کالا مشکل اساسی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور لایحه مطلوب مجلس نیست.
باشگاه خبرنگاران جوان- محمدباقر قالیباف اظهار کرد: مجلس برای تأمین منافع مردم تغییراتی را لایحه بودجه ایجاد کرد که پس از تلاش چند ماهه به نتیجه رسید و فرآیند بررسی بودجه پس از اصلاحات مختلف به مرحله نهایی می‌رسد.
قالیباف اظهار کرد: مجلس انتظار داشت از نیمه دوم امسال دولت اراده کافی برای تدوین یا اصلاح بودجه داشته باشد، ولی در هر حال اراده و توان اجرایی کافی برای تغییرات اساسی در دولت وجود نداشت.
رئیس مجلس بیان کرد: مجلس در نتیجه عملکرد دولت، هدف گذاری خود را برای اعمال تغییرات در حد توان حداکثری و تأمین منافع مردم گذاشت.
وی با اشاره بررسی لایحه بودجه سال آینده تصریح کرد: برخی مسائل مهم که سال‌ها در پیچ و خم نظام قانونگذاری کشور معطل مانده بود، بالاخره به تصویب رسیده است و دولت از لحاظ قانونی ملزم به اجرای دقیق آنهاست.
رئیس مجلس اظهار کرد: با این تصمیم‌ها به خصوص در حوزه کاهش تبعیض‌ها و شفافیت مالی دولت، ظرفیت‌های تغییر ریل بودجه ریزی بیش از گذشته فراهم خواهد بود. ویژگی متمایز کننده مصوبات مجلس در فرآیند بررسی بودجه تأکید نمایندگان بر اتخاذ تصمیم‌های ضروری بدون توجه به فشار‌های صاحب منافع و نفوذ بوده است.
وی تاکید کرد: اگر اراده لازم وجود داشته باشد، بازار ظرف ۴۸ ساعت قابل ساماندهی است، کالا به اندازه کافی در انبار‌ها موجود است، اما مدیریت نظام توزیع دارای ایرادات اساسی است؛ دولت صدای مردم را بشنود.
قالیباف در با تبریک ایام شعبانیه و روز پاسدار گفت: پاسداران فداکار در تمامی برهه‌ها و گردنه‌های دشاور با پیروی از اسوه فداکاری امام حسین (ع) جانشان را برای صیانت و تأمین امنیت و رفاه و آرامش مردم ایران و تمام دل‌باختگان انقلاب اسلامی فدا کرده‌اند و حق ایثار را به تمام معنا به جا آورده‌اند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …