درآمدهای نفتی برای سرمایه‌گذاری مولد هزینه می‌شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور شهید‌زاده رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی برای بررسی عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۹ این صندوق برگزار شد.
خانه ملت- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: صندوق توسعه ملی براساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه پنجساله پنجم توسعه با هدف تبدیل منابع مختلف کشور به ثروت های پایدار در قالب تسهیلات به بخش های غیر دولتی تشکیل شد.
وی تصریح کرد: مطابق اولین مصوبه حدود ۲۰ درصد از منابع حاصل از فروش نفت به صندوق واریز می‌شد و هر سال میزان درصد این مبلغ افزایش پیدا می‌کرد که در سال ۱۴۰۰ سهم صندوق توسعه ملی به ۳۸ درصد رسید.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: منابع نفتی با ذخیره‌سازی در صندوق برای سرمایه‌گذاری های مولد هزینه می‌شود و برنامه تسهیلات به بخش خصوصی به ویژه در مناطق غیرتوسعه یافته با نرخ سود کمتری پرداخت می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی تاکید کرد: بعد از پایان گزارش شهید‌زاده، نمایندگان پیشنهادات و سوالات خود را با هدف ارتقای کارکرد صندوق و نحوه بازگشت بدهی‌های دولت به آن مطرح کردند. بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به صورت بدهی در اختیار دولت قرار دارد و قرار شده، امسال دولت بدهی‌های خود را به این صندوق بپردازد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …